ανατρεπτική τέχνη, arte ribelle

Χαμογέλα ρε

Πάντα πίστευα πως το διάβασμα είναι όπλο, η γνώση άλλωστε φέρνει δράση και σε πηγαίνει πάντα ένα βήμα παρακάτω.

Από τα πολλά αγαπημένα μου βιβλία θα διαλέξω ένα κάτι που διάβασα πιο πρόσφατα και απηχεί όσο ποτέ στην κοινωνία μας. Θα διαλέξω το “Το χαμογέλα ρε…Τι σου ζητάνε;” του Χρόνη Μίσσιου.

missios2

O Μίσσιος έμαθε γράμματα μέσα στις φυλακές όπου κατέγραψε κιόλας με έναν δικό του μοναδικό τρόπο, περιέγραψε όχι μόνο το σωματικό θάνατο αλλά και τον ψυχικό μέσω των βασανιστηρίων και των διωγμών.

Τα βιβλία του είναι ένας ύμνος για την ελευθερία και τους ανένταχτους, ανήσυχους ανθρώπους, του κόσμου αυτού. Με μια μοναδική ταπεινότητα και συνειδητοποίηση αποτυπώνει τη σκληρή πλευρά της ζωής και τον μοναχικό αγώνα για να αλλάξει.

Αγαπημένο απόσπασμα του βιβλίου:

“Έσβησε άλλο ένα κεράκι. Αμύνομαι, λοιπόν, για να μην με αλλάξει το σύστημα. Να παραμείνω άνθρωπος. Κι αυτό για εμένα είναι μεγάλη επανάσταση. Να μη γίνω σαν κι αυτούς. Τα κατάφερα και γλίτωσα. Έσωσα την τρυφερότητα, την ευαισθησία και το ρομαντισμό μου. Γιατί πάντα έλεγα εγώ είμαι κάποιος άλλος, δεν είμαι σαν κι εσάς. Και θέλω να παραμείνω έτσι”.

Αυτό, όμως, σημαίνει να αποκρούεις την καθημερινή κοινωνική βαρβαρότητα.

Αν έγραφα ένα τελευταίο βιβλίο θα ήταν για το σήμερα και το αύριο. Δεν μπορώ να φανταστώ, όμως, ένα ωραίο αύριο. Το μεγάλο μου πρόβλημα θα ήταν πού να πάω τους ήρωές μου. Δεν βρίσκω κάποιο μέρος σε αυτό τον πλανήτη”.

https://societyvsdistortion.wordpress.com/2013/07/09/%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BB%CE%B1-%CF%81%CE%B5/

Σχολιάστε

