ανατρεπτική τέχνη, arte ribelle

ΕΡΥΘΡΈΣ ΤΑΞΙΑΡΧΊΕΣ BRIGATE ROSSE, ρ

image

Στις 16 Μαρτίου ήταν έτοιμοι. Στη συνηθισμένη ζωή του δρόμου, έλειπε μόνο ο συνηθισμένος ανθοπώλης. Εκείνο το πρωί δεν θα ήταν εκεί λόγω του ότι τα ελαστικά στο βανάκι του είχαν ξεσκιστεί την προηγούμενη νύχτα. Ήταν η τελευταία αποστολή της πολύ επίπονης προετοιμασίας στην οποίαν επιδόθηκαν και χρειάστηκε για να σώσουν τη ζωή του.

Όλα τα υπόλοιπα εκείνης της εξωπραγματικής κανονικότητας που σπάνια τυχαίνει να δοκιμάσει κάποιος στη ζωή του και σχεδόν ποτέ με τόσο μεγάλη ένταση.

Όλοι στις θέσεις τους και δεν φαίνονταν να υπάρχει τίποτα το διαφορετικό από τις άλλες ημέρες.

Έχει ξεραθεί ο λαιμός μου και αρχίζω, με την καρδιά μου σε αναβρασμό, να περιμένω. Ξέρω ήδη ότι μέχρι να ξεκινήσουν όλα δεν θα καταφέρω να ανακτήσω τον πλήρη έλεγχο των νεύρων μου.

Θα περάσουν από εδώ; Θα επιτύχει ο ελιγμός που σχεδιάστηκε για να τους μπλοκάρουμε; Και όλα τα υπόλοιπα; …

Εδώ είμαστε. Βλέπω το αυτοκίνητό μας να κατεβαίνει προς τα κάτω τη via Fani με από πίσω του τα άλλα δύο. Ετοιμάζομαι για να πάρω τη θέση μου στη μέση της διασταύρωσης και, με τον πρώτο πυροβολισμό, βγάζω το όπλο μου. Πρέπει να μπλοκάρω τη ροή των αυτοκινήτων για να κρατήσω τον δρόμο ελεύθερο για την διαφυγή μας και να αποτρέψω οποιαδήποτε ανεπιθύμητη παρέμβαση. Κοιτάζω σε μια άλλη κατεύθυνση και ως εκ τούτου δεν βλέπω τι συμβαίνει μόλις λίγα βήματα μακριά από μένα.

Όμως αυτό που ακούω είναι αρκετό για να φανταστώ.

Όχι, δεν είναι αρκετό.

Ο χρόνος έχει σταματήσει, δεν μετριέται.

Μόνο δυναμικό στοιχείο σε αυτές τις εξωπραγματικές στιγμές που ο χρόνος έχει σταματήσει, ο εκκωφαντικός βρυχηθμός των όπλων. Πόσο ξένος μου ακούγεται ο δυσάρεστος μηχανικός τους τόνος, δεν θα τον συνηθίσω ποτέ.

Όπως και  ότι θα με εξέπληττε κάθε φορά.

Βέβαια, είναι η πολιτική που οδηγεί το ντουφέκι, αλλά χτύπημα στο χτύπημα αφήνω ένα κομμάτι του εαυτού μου.

Τέλος. Είμαστε όλοι εδώ; Όλοι. Επιπλέον ο κρατούμενος μας.

Τον ξαναβλέπω για μια στιγμή ενώ οι άλλοι τον μεταφέρουν σε ένα μικρό πούλμαν. Εγώ παίρνω μια διαφορετική κατεύθυνση. Τελευταίο, το χαμόγελο χαιρετισμού ενός συντρόφου ο οποίος, μέσα σε αυτή την κόλαση, φαίνεται τόσο ευχαριστημένος που βρήκε τον τρόπο να μου το χαρίσει.

Τα περισσότερα, από στρατιωτικής άποψης τουλάχιστον, είχαν επιτευχθεί.

Κατά κάποιο τρόπο, είχαν ήδη κερδίσει. Είχαν καταφέρει να πάρουν μαζί τους τον πρόεδρο των χριστιανοδημοκρατών, παρά τους πέντε άνδρες της συνοδείας.

Αυτή είναι η ημέρα της παρουσίασης στις Camere του κοινοβουλίου της κυβέρνησης «εθνικής αλληλεγγύης» που υποστηρίζονταν από τους κομμουνιστές, τελευταίο πολιτικό του αριστούργημα στην ύφανση ενός συστήματος συμμαχιών που, διατηρώντας σταθερά στο επίκεντρο το κόμμα των χριστιανοδημοκρατών, αιχμαλώτιζε ανεπανόρθωτα τις κοινοβουλευτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης. Αν και αυτή η ημερομηνία, το γεγονός και η δέσμευση για αυτούς ήταν σχεδόν εντελώς αδιάφορα, ήταν βέβαιοι ότι δεν θα ήταν καθόλου αδιάφορη η παρουσία των ερυθρών Ταξιαρχιών που διαταράσσουν τα πένθιμα σχέδια ομαλοποίησης εκείνου το αντιλαϊκού θεσμικού τεχνάσματος.

Στη via Fani παρέμεναν πέντε νεκροί. Και αυτό δεν θα ήταν αδιάφορο κατά τη διάρκεια της πολιτικής μάχης που βρίσκονταν μπροστά τους.

Κανείς δεν μπορούσε να έχει την ψευδαίσθηση ότι θα κλείσει ένα τέτοιο παιχνίδι, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές του πλαισίου των θέσεων, [που είναι αναγκασμένος να πάρει]..

Ο λόγος τώρα στην πολιτική.

Πόσο μεγάλη η πλάνη τους θα το ανακαλύψουν μέσα σε εκείνες τις πενήντα πέντε ημέρες κυνισμού που ακολούθησαν, διάστημα που επιβεβαίωνε σε μέγιστο βαθμό την κάκιστη σχέση των κατοικούντων στα Παλάτια της εξουσίας με την τέχνη της πολιτικής διαμεσολάβησης.

Εν τω μεταξύ, όμως, γι αυτήν εκείνη η 16η μαρτίου δεν είχε ακόμη τελειώσει.

Υπήρχαν όπλα που έπρεπε να ανακτηθούν σε μια κοντινή τοποθεσία με εκείνη της οδού Fani. Αλλά υπήρχε επίσης και μια πραγματική απαγόρευση της κυκλοφορίας. Κυκλοφορούσαν, μόνο η αστυνομία και μεγάφωνα που καλούσαν σε γενική απεργία ενάντια στην ειδεχθή επίθεση που δέχονταν η δημοκρατία, κ.λπ. κ.λπ.

Δεν καταζητούνταν ακόμη από την αστυνομία και μπορούσε να το κάνει διακινδυνεύοντας λιγότερο από ό, τι άλλοι. Καθώς περπατούσε, προς τα εκεί και πίσω μέσα από μια θεόσταλτη λαϊκή αγορά, με ένα ετοιμόρροπο καροτσάκι για τα ψώνια που έτριζε και τον αέρα της πιο ακίνδυνης νοικοκυράς, σκέφτονταν τους πολλούς που την ίδια ώρα που τους ευλογούσαν πίνοντας στην υγειά τους. Πάντα αυτό συνέβαινε, πόσο μάλλον αυτή τη φορά.

Παρά την όχι πολύ καθησυχαστική ατμόσφαιρα, ένιωθε σαν να ήταν προστατευμένη από όλους τους αόρατους που ήταν ήδη στο πλευρό τους και που, μαζί με πολλούς άλλους που στο εξής θα διέλυαν τις τελευταίες επιφυλάξεις, θα ήταν τελικά έτοιμοι να κάνουν όλα αυτά που χρειάζονταν ώστε οι ανόητοι υπηρέτες του συστήματος να καταπιούν τα ψέμματα τους, και να τινάξουν στον αέρα τα κλουβιά τους.

Αλλά πόσο μεγάλος ο αναγωγισμός στην ανάλυσή τους – και πόσο λίγα γνώριζαν για τη γρανιτική εκεχειρία των πολιτικών δυνάμεων που ιστορικά δεν βρέθηκαν ποτέ τόσο κλειδωμένες μες την αδράνεια τους.

Όπως και σε μια διάσημη φανταπολιτική προφητεία, αυτές οι δυνάμεις θα προτιμούσαν να διακινδυνεύσουν ένα θάνατο από φθορά αποσύνθεση και αυτο-κανιβαλισμό, αντί να σκύψουν επάνω στην ανάγκη να δοθεί λόγος αιτιολογία και επιχείρημα στα γεγονότα που βρίσκονταν σε εξέλιξη. Αυτές ακριβώς, τόσο εξοικειωμένες με κάθε συμβιβασμό και κάθε φαινομενικό καθαρισμό της πρόσοψης ενός θεσμικού ντροπιαστικού κατασκευάσματος, τόσο έμπειρες να διασχίσουν δόλιους δρόμους για να αποκρύψουν την απάτη της ανεπάρκειας τους, ακριβώς αυτοί όλοι δεν θα κουνήσουν ένα δάχτυλο για να αναζητήσουν μια κάποια διέξοδο στην ανατροπή των πολιτικών προοπτικών που εκείνη η 16η μαρτίου είχε ανοίξει.

Οι Camere είχαν εγκρίνει.

Τα δωμάτια έχουν εγκριθεί. Μα τι υπήρχε περισσότερο να εγκριθεί;

 

Συνεχίζεται

https://compagnograber.wordpress.com/2015/03/05/compagna-luna/comment-page-1/#comment-13

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s