ανατρεπτική τέχνη, arte ribelle

ΕΡΥΘΡΈΣ ΤΑΞΙΑΡΧΊΕΣ BRIGATE ROSSE, φ

image

Aίσθημα ναυτίας. Όπως πάντα όταν η μόνη επιθυμία που παραμένει είναι να εγκαταλειφθώ και να μην αντιτίθεμαι περισσότερο. Να κουλουριαστώ στο σώμα μου και να προσφέρω στην αντιξοότητα τον λαιμό προτεταμένο, ελπίζοντας για μια πράξη ευσπλαχνίας.

Αυτής της τραγωδίας δεν υπέφερα μόνο τις καταστροφικές συνέπειες πολιτικής και υλικής τάξης, φύσεως. Ακόμη περισσότερο υπέφερα το χτύπημα στο επίπεδο της δικής μου ταυτότητας, στο έλεος κάθε αμφιβολίας. Πώς να σκέφτομαι αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή εκείνο τον σύντροφο ή εκείνη; Σαν σκουλήκια αηδιαστικά … να είναι καταραμένοι με όλη τη γενιά τους … ή ως αδιάσπαστο μέρος του εαυτού μου, σε αυτήν την στιγμή ακόμα πιο αγαπημένο; Και της φρικτής φύσης αυτών, ποιο μέρος, αν υπήρχε, θα μπορούσα να έχω κι εγώ κρυμμένο μέσα μου;

Τρομερή άσκηση του νου, με τα χαρακτηριστικά του κόσμου να έχουν καταλήξει σε ένα φωτεινό καλειδοσκόπιο μέσα στο οποίο η παραμικρή κίνηση μπορούσε να αλλάξει τα πάντα.

Εν μέσω της θύελλας των γεγονότων, παρήκμαζε η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη μέσα και γύρω από τα στρατεύματά τους που βρίσκονταν σε σύγχυση.

Ένα είδος τρέλας είχε κυριεύσει ιδιαίτερα τους αγωνιστές στη φυλακή.

Οι περισσότεροι από αυτούς παραληρούσαν και άλλοι κλείνονταν σε μια απόμακρη σιωπή, σαν γι αυτό που συνέβαινε να μην αισθάνονταν καμία ευθύνη.

Εν τω μεταξύ στήνονταν η προετοιμασία της αγοράς νικητών και ηττημένων. Και πάλι το παιχνίδι έκλεινε με μηδενικό άθροισμα: κέρδιζες ή έχανες τα πάντα. Ή υπήρχαν λόγοι, αιτιάσεις, δίκια, δικαιολογίες για τα πάντα ή κανένας και καμία. Με λίγα λόγια, δεν υπήρχε διέξοδος.

Το δημοκρατικό κράτος είχε κερδίσει και απαιτούσε τίποτα λιγότερο απ’ όλα τα δίκια. Τούτου λεχθέντος, οι περισσότεροι ετοιμάζονταν να πακετάρουν ώστε στη συνέχεια, ψευδορκώντας για την ανυπαρξία πολιτικών αιτιολογήσεων του ένοπλου αγώνα, να βιαστούν να ανακτήσουν την χαμένη ψυχή στο όνομα εκείνης της παράλογης και εγκληματικής ιδεολογίας.

Το δημοκρατικό κράτος διαλαλούσε τον θρίαμβό του. Διότι νίκησε τον πιο αμείλικτο εχθρό του και διότι το έκανε με μόνο τα όπλα της νομιμότητας, σύμφωνα με μια συγκεκριμένη εντολή της λαϊκής βούλησης.

Και έτσι στο όνομα του κυρίαρχου λαού καταναλώθηκε η τελευταία πράξη μιας τραγωδίας που δεν έχει όμοια της από πλευράς φαρισαϊσμού και ένοχης συνείδησης. Και κανείς να μην παραπλανάται πως θα περάσει αλώβητος, διότι η ζημιά που παρήχθη μοιράστηκε ισομερώς και μεταξύ εκείνου που εξακολουθεί να πιστεύει ακόμη και σήμερα ότι γλύτωσε και προσποιείται πως αγνοεί το αντίτιμο που χρειάστηκε να πληρώσει.

Εάν για εκείνο το υπόλοιπο των ταξιαρχιτών, πράγματι, μπορούσε να έχει ένα νόημα να βρίσκονται με τα όπλα στραμμένα επάνω τους, ποιο ήταν εκείνο αυτού που έχει υποστεί τον εκβιασμό επειδή δεν είχε φωνή σε εκείνο τον πόλεμο που δεν είχε καν κηρυχθεί; Δεν γίνονταν λόγος για πόλεμο, όντως, διότι αυτοί δεν είχαν κάτι να κερδίσουν από την άποψη της πολιτικής αναγνώρισης. Πιο συγκεκριμένα επρόκειτο για μαζική κινητοποίηση ενάντια στο τρομοκρατικό τέρας, εχθρό του λαού πριν ακόμη και των δημοκρατικών θεσμών …

Αλλά όντως ευθύνονταν για όλα μονάχα εκείνοι που είχαν οπλιστεί αν έγινε αποδεκτή η βίαιη ληστεία του λόγου όλων εκείνων που θα έπρεπε να είχαν αντιπαρατεθεί, για παράδειγμα, στο ότι συνήθεις πολίτες υπεράνω πάσης υποψίας μπορούσαν ατιμώρητα να λένε πως στην οδό Fracchia υπήρξε ανταλλαγή πυροβολισμών; Ή πως τα βασανιστήρια ήταν ένα είδος δημοψηφίσματος υπέρ ή κατά του ένοπλου αγώνα – έτσι όπως παρουσιάστηκε στο κοινοβούλιο από τον επικεφαλής των ειδικών δυνάμεων Nocs, που σώθηκε in extremis από μια δίκη για τις μεθόδους ανάκρισης του από ένα από τα δημοκρατικά κόμματα του συνταγματικού τόξου;

Ή, το πιο σημαντικό, πως δεν υπήρχαν διαφορετικές οδοί που θα μπορούσαν να διασχισθούν από την υποβολή στον εκβιασμό των ίσων αποστάσεων; ή εκείνου της ατιμωρησίας του πολιτικού συστήματος; Ή πως μια τόσο κραυγαλέα αδυναμία εγγυήσεων δίκαιης μεταχείρισης των αγωνιστών δεν μπορούσε παρά να καταδικάσει εκείνη την αντιδραστική αριστερά στην απώλεια της ίδια της ταυτότητάς της;

Μόνο φαινομενικά υπήρχε ζήτημα ιδιωτικού πολέμου μεταξύ των ερυθρών Ταξιαρχιών και του κράτους. Και το ότι οι περισσότεροι στέκονταν να κοιτούν συνέβαλε στη στρέβλωση της ίδιας της κοινής λογικής. Μέχρι που η κοινωνική ασυνέπεια, ο παραλογισμός της κοινωνικής αντιπολίτευσης έγινε ένα σημάδι νεωτερικότητας, η αυτονόμηση της οικονομίας από την κοινωνία μια κυβερνητική πρακτική, η κριτική μνήμη μια άσκηση υπολειμματικής νοοτροπίας, η νομισματοποίηση, ο χρηματισμός της αποκήρυξης μια αξία, και κάθε έκφραση της περιθωριοποίησης το αντικείμενο μιας κουλτούρας της καχυποψίας.

Και έτσι παραβλέπεται, ξέφυγε από την προσοχή το γεγονός ότι κάποιος αναχρονισμός εκείνων των οπλισμένων κομμουνιστών ίσως αντιπροσώπευε μια γραμμή αντίστασης στην τέλεια αποδοτικότητα της σύγχρονης τεχνοκρατίας της φτώχειας και της διαφθοράς και σε εκτροπή της στην διάλυση κάθε πιθανότητας κοινωνικού συμβολαίου.

Στην υποκριτική αντιπαράθεση «ναι στη βία ή όχι», κάτω από τα χτυπήματα μιας πολιτικής δικαιοσύνης και μια πολιτικής giu-stizialista, φαρισαϊκής θα έλεγα, προδοτικής, διαδραματίστηκε ένα παιχνίδι του οποίου τα αποτελέσματα είναι ακόμα κάτω από τα μάτια όλων, να σημαίνει τα χαρακτηριστικά μιας κοινωνίας τόσο άρρωστης ώστε να δικαιολογεί τις τραγικές υπερβολές εκείνης της επανάστασης που χρεοκόπησε. Μέχρι που ένα ποικίλο και ξέχειλο κάρο των νικητών έκλεισε κάθε ζήτημα και έγινε σκοτάδι σχετικά με την πιθανότητα ευφυίας στην πολιτική αίσθηση του συμβαίνει, για να προχωρήσει, στα τυφλά, από καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε καταστάσεις εξαίρεσης.

Συνεχίζεται

https://compagnograber.wordpress.com/2015/03/05/compagna-luna/comment-page-1/#comment-13

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s