αυτονομία, autonomia

Μετά τον Μάρξ απρίλης, 4 – χρονικό του Κινήματος ’77

ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΠΟΛΥΘΡΟΝΕΣ ΣΑΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΑΧΑ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ, ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΠΟΔΟΓΥΡΙΣΟΥΜΕ               IX

«Όλοι μας πήγαμε στο Lambro ψάχνοντας στους άλλους και στην γιορτή κάτι απροσδιόριστο και καλύτερο που όμως ακόμη δεν μας ανήκει και βρεθήκαμε μπροστά στην πραγματικότητα έτσι όπως είναι. Συνειδητοποιήσαμε ότι το να μην νιώθουμε καλά, προσωπικά, είναι στην πραγματικότητα μια κατάσταση τραγικά συλλογική. Το πάρκο Lambro υπήρξε ο πραγματικός καθρέπτης της νεανικής ταξικής πραγματικότητας: μοναξιά, βία, υλική φτώχεια πολλαπλασιασμένη επί 100.000 νέων, αυτό κοινωνικοποίησε την γιορτή. Είχαμε να επικοινωνήσουμε μοναξιά και βία, και αυτό κοινοποιήθηκε». (AA.VV., Θα είναι ένα ριζότο που θα σας θάψει, Sarà un risotto che vi seppellirà, Milano, Squilibri, 1977; σελ. 71-72).

«Γύρω από το Parco Lambro είναι τρελό (όπως κάνει το »Rosso» συμπλ. ιουλίου) να θριαμβολογούμε: απαλλοτριώνονται τα περίπτερα των συντρόφων, αλλά μεταξύ των απαλλοτριωτών είναι αυτοί που καταστρέφουν τον πάγκο των γκέι του COM, αυτοί που επιτίθενται σε γυναίκες και κατά τη διάρκεια της νύχτας οργανώνουν ομάδες που ουρλιάζουν άνδρες του Lambro επίθεση! Η επιθετικότητα της ανικανότητα μετράται με την ανικανότητα αυτής της επιθετικότητας και όλες οι εντάσεις εκτονώνονται στο γκέτο, όπου η απαλλοτρίωση αντικαθίσταται από την επίδειξη της. Εν τω μεταξύ άλλοι κλείνονται σε σκηνή να καπνίζουν μπάφους διαμαρτυρόμενοι ότι αυτοί «έχουν έρθει εδώ για να αποκαταστήσουν την ενότητα της ψυχής με το σώμα, και όμως ακόμη και εδώ υπάρχει βία». Όλα τα σκατά, η μιζέρια, η απόγνωση χτίζει εδώ την ιδεολογία της, το κίνημα των διαχωρισμών καταλήγει στον διαχωρισμό της απομόνωσης ή στην εξαπόλυση της επιθετικότητας. Και ο υπόλοιπος κόσμος; Όλα αυτά που είναι έξω από το γκέτο; Οι νέοι ρεφορμιστές προσπάθησαν να μας παρουσιάσουν την σχέση αυτή με τη μορφή εκλογών με τα καλά αποτελέσματα που γνωρίζουμε, βοήθησαν την κατασκευή του φράχτη του γκέτο και έπνιξαν το κίνημα στον ολοκληρωτισμό της πολιτικής » (»Να ξαναπάρουμε τον Μάρξ στα χέρια μας ενάντια στην ιδεολογία…», «Riprendere Marx in mano contro l’ideologia…», A/TRAVERSO, Ιούλιος 1976, σελ. 2).

ΙΟΥΛΙΟΣ 1976. Porci con le ali Γουρούνια με φτερά «Εάν τα γουρούνια είχαν φτερά, σύμφωνα με το αγγλικό ρητό, οτιδήποτε θα μπορούσε να συμβεί. Καλά, ίσως τα γουρούνια έχουν μυστηριώδη αόρατα φτερά, και ίσως εμείς δεν τα βλέπουμε ΓΙΑΤΙ φοβόμαστε αυτό το“όλα μπορούν να συμβούν.” Σε αυτή την περίπτωση είμαστε γουρούνια με φτερά ή αόρατα ή υποτυπώδη. Μερικοί έχουν φτερά απλά αόρατα και μπορoούν να τα κάνουν να φαίνονται ανά πάσα στιγμή. Σε άλλους τα υποτυπώδη φτερά ποτέ δεν θα επιτρέψουν να υψωθούν και να πετάξουν, ούτε καν στα όνειρά τους »  (David Cooper, Ο θάνατος της οικογένειας – La morte della famiglia, Torino, Einaudi, 1977; σελ. 83). Είναι σε αυτό το κείμενο που αναφέρεται ο τίτλος του βιβλίου Γουρούνια με φτερά – Porci con le ali (Roma, Savelli, 1976), που έγραψε η Lidia Ravera και ο Marco Lombardo-Radice και δημοσιεύτηκε κάτω από το ψευδώνυμο “Rocco e Antonia” σε 6000 κόπιες (cfr. AA.VV., Ο τελευταίος άνθρωπος – L’ultimo uomo, Roma Savelli, 1977; σελ. 147-148).  «Ούτε μυθιστόρημα, ούτε δοκίμιο, ούτε λίβελλος ελευθεριακής προπαγάνδας, τα Γουρούνια με φτερά είναι ένας σταχασμός, ένας προβληματισμός για το ζευγάρι, για τη σεξουαλικότητα, την ομοφυλοφιλία, από την πλευρά και την οπτική δύο εφήβων, του Rocco και της Αntonia, ρωμαίων, μικροαστών, εξωκοινοβουλευτικών . Φόβος, περιέργεια, αγάπη, μοναξιά και φαντασιώσεις διαπλέκονται στο άτακτο φόντο, ζωντανό, εδώ κι εκεί λιγάκι αλλοτριωμένο της φοιτητικής αριστεράς. Στις σκέψεις του Rocco δίνει φωνή ένας άνδρας, σε εκείνες της Antonia μια γυναίκα: αυτό οδηγεί σε μια μη τυχαία ασυνέχεια, μια συνεχής πρόταση-προσφορά διαφορών τόσο στο ύφος όσο και στα περιεχόμενα που είναι, ίσως, η μεγαλύτερη αξία του βιβλίου» (από το πίσω κάλυμμα ). Οι πιο επιθετικές δασκάλες της κόκκινης γραφίδας βρίσκονται στ’ αριστερά: «Οι χοίροι με τα φτερά δεν μας άρεσε και πιστεύουμε ότι το βιβλίο είναι μεγάλο λάθος. Προσθέτουμε αμέσως ότι αυτό δεν σημαίνει πως το θεωρούμε άχρηστο. Αντιθέτως: είναι ένα πολύ χρήσιμο βιβλίο διότι επιτρέπει (…) μια επαφή και σύγκρουση με εκείνη την συζήτηση για την οικογένεια και τη σεξουαλικότητα που προχωρά με δυσκολία (…). Μας φαίνεται μάλιστα ασθενικός ο ψευδής τρόπος με τον οποίον παρουσιάζονται περιστατικά όπως εκείνα που αφορούν την ομοφυλοφιλική μύηση των δύο πρωταγωνιστών, πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι στον κόσμο που αντιμετωπίζουν ένα πρόβλημα τόσο μεγάλης «πολυπλοκότητας» τόσο απρόσεκτα και με τέτοια ολύμπια αποστασιοποίηση. (…) Θεωρούμε πολύ απλοϊκή και μειωτική την απλή καταγραφή των γεγονότων της εφηβικής σεξουαλικότητας έτσι όπως είναι, στην μονομέρεια τους, στον εγωισμό τους, στη βία και την επιθετικότητα τους. Αυτό συμβάλλει, όχι λίγο, στο να κάνει τα Γουρούνια με φτερά ένα παράλογο βιβλίο. (…) Φαίνεται πως δεν υπάρχει το πρόβλημα μιας σχέσης με το παρελθόν και το μέλλον και το παρόν, και με τους άλλους. (…) Τι διαχωρίζει (και αντιπαραθέτει) τον παραδοσιακό εγωισμό της αδιαφορίας (για παράδειγμα, το «κοίτα την πάρτη σου» του δεκανέα στον στρατώνα) από την μείωση που το σύνθημα «το προσωπικό είναι πολιτικό» αναλαμβάνει στην συμπεριφορά των Rocco και Αntonia; Πού είναι η ιστορία; ο Rocco και η Αντωνία γαμούν πολύ περισσότερο από ό, τι κάνει ο Federico Moreau του Φλωμπέρ, εξαντλημένος ενατενίζοντας και αναπολώντας την Madame Arnoux, αλλά αν αυτό είναι ίσως προοδευτικό σίγουρα δεν σημαίνει ότι είναι ανατρεπτικό »  (Luigi Manconi και Marcello Sarno, στις »Κόκκινες Σκιές» –  «Ombre Rosse» n. 17, νοέμβριος 1976, σελ. 68/72).

ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΙΛΗΣΩ ΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ, ΘΕΛΩ Ν’ ΑΓΑΠΗΣΩ ΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΩ ΜΑ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΩ, ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΤΗ ΖΩΗ ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ

https://aenaikinisi.files.wordpress.com/2017/04/dopo_marx_aprile.pdf

https://www.academia.edu/6711257/Dopo_Marx_aprile

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s