αυτονομία, autonomia

Μετά τον Μάρξ απρίλης, 7 – χρονικό του Κινήματος ’77

ΕΠΑΝΩ ΕΠΑΝΩ ΕΠΑΝΩ / ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ / ΑΡΠΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ / ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ        XII

Δευτέρα 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1976. Milano: πρώτη προσπάθεια αυτομείωσης “Στον κινηματογράφο Diana στο Milano πραγματοποιείται η πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια αυτομείωσης, τετρακόσια άτομα μπαίνουν στην αίθουσα πληρώνοντας ένα εισιτήριο πέντε φορές μικρότερο από την τιμή του καταλόγου. Το συμβάν είναι η αρχή μιας πρακτικής που θα εξαπλωθεί, αμέσως, στα άλλα μιλανέζικα σινεμά για να φθάσει στην Ρώμη και σε άλλες επαρχιακές πόλεις (Bergamo, Brescia και Verona)” (Gabriele Martignoni – Sergio Morandini, Il diritto all’odio, το δικαίωμα στο μίσος Verona, Bertani, 1977: σελ. 74). Η δεύτερη διαδήλωση για την αυτομείωση θα ακολουθήσει μια εβδομάδα αργότερα, στις 7 νοεμβρίου.

Κυριακή 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1976. Milano: τρίτη διαδήλωση για την αυτομείωση “Είναι ο κόκκινος νοέμβρης των κέντρων. Ξεκινούν τα νεανικά κέντρα του κέντρου της πόλης μαζί με άλλα που αναφέρονται οργανωτικά στο MLS, Κίνημα Εργαζομένων για τον Σοσιαλισμό : πρώτη κυριακή 500, δεύτερη 3000, τρίτη 7000. Είναι μια διαδικασία σε συνεχή αύξηση που ενώνει τους νέους της hinterland και των πόλεων και που, ταυτόχρονα, στο δικαίωμα στην αφθονία ή και επάνω στην από »ηθικής» πλευράς κριτική στα λούσα, προνόμιο των αστών, ενώνει τους νέους με όλους τους προλετάριους: στα εργοστάσια γίνεται μεγάλη συζήτηση, οι εργάτες συμφωνούν, το ΚΚΙ βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση, σε αμηχανία. Στο ενωτικό συντονιστικό συμμετέχουν σχεδόν 50 κέντρα, αναδύονται καινούργια, άλλα αναζωογονούν την ύπαρξη τους. Τα προλεταριακά κέντρα εγκαταλείπουν τις συναντήσεις διότι υπάρχει πολύ βία και ανταγωνιστικότητα στις συζητήσεις αλλά καταφέρνουν έτσι κι αλλιώς να είναι πλειοψηφικά στις αποφάσεις και στην πλατεία, στους δρόμους: μετά την δεύτερη κυριακή αναδύεται η αυτονομία των νέων. (…) Για να ξανακατέβουν στην πλατεία την τρίτη κυριακή πρέπει να συγκρουστούν με την AO, Εργατική Πρωτοπορία, της οποίας η παρουσία είναι μικρή αλλά »ποιοτική», η οποία προτείνει να περιοριστούν στη διανομή ενός φυλλαδίου στους κινηματογράφους πρώτης προβολής, ίσως για να πείσουν τους αστούς πως έχουν δίκιο, boh. Μετά είναι η σειρά του MLS το οποίο, έχοντας τονώσει τον αγώνα απλά για να πιέσει το δημοτικό συμβούλιο και μιας και η κινητοποίηση κάτω από τον Δήμο ουσιαστικά απέτυχε, προσπαθεί να εγκλείσει στην παρανοϊκή εναλλακτική του παράνοια το κίνημα: αυτοδιαχείριση 4 αιθουσών και την συνηθισμένη συνέλευση των πεφωτισμένων της αριστερής κουλτούρας για να μας ακούσει να λέμε πως έχουμε δίκιο (…). Και αυτή η πρόταση θα απορριφθεί και θα ξαναβρεθούμε στην πλατεία 7000 από εμάς, ο αγώνας θα εξαπλωθεί στα θέατρα και στις αίθουσες χορού, ενώ η αστυνομία υποχρεώνεται να οπισθοχωρήσει, να κάνει πίσω. Σε αυτή την σύγκρουση του συντονιστικού αναδύονται τουλάχιστον δυο νέα στοιχεία: το πρώτο, η απόρριψη της πολιτικής εννοούμενης ως απόκτηση επιπέδων ιδεολογικής συνείδησης, δηλαδή πως το εάν πας στο σινεμά να δεις δέκα φορές την ταινία «la corazzata Potienski» »το θωρηκτό Ποτέμκιν», ή «All’armi siam fascisti», »Στα όπλα είμαστε φασίστες», γίνεσαι ένας αριστερός, ένας δικός μας, ο αγώνας, το γεγονός αυτό καθεαυτό της αυτομείωσης είναι η ανώτατη πολιτιστική αξία  που μπορούσε να εκφραστεί και όχι η αυτοδιαχείριση του κινηματογράφου (…). Το δεύτερο στοιχείο είναι η δυσανεξία στη συμμετοχή σε συναντήσεις όπου υπάρχουν δονήσεις βίας, ανταγωνισμού, πονηριάς. Ίσως επειδή οι νεαροί προλετάριοι την υφίστανται καθημερινά αυτή την βία,  οι συναντήσεις μας είναι πολύ πιο ήρεμες, διανθίζονται με γέλια, φλιτζάνια καφέ, μπάφους, παιχνίδια, λίγα λόγια αλλά δημιουργικά, απλά, δίχως να ξεκινούμε από αναλύσεις επί των πάντων, την πολιτική γραμμή κλπ. κλπ” (AA.VV., Sarà un risotto che vi seppellirà, Θα είναι ένα ριζότο που θα σας θάψει, Milano, Squilibri, 1977: σελ. 84-85). Ανακοίνωση των κέντρων:

“500 λιρέτες είναι η τιμή σε όλους τους κινηματογράφους πρώτης προβολής την κυριακή. (…) Επιβεβαιώνουμε την θέληση να κατακτήσουμε αυτό που η μπουρζουαζία κρατά για τον εαυτό της με απαγορευτικές τιμές: κινηματογράφο, θέατρα, αίθουσες χορού, ντισκοτέκ, στάδια και Χριστουγεννιάτικα δώρα, όπως και σπίτια, θέσεις εργασίας, καλύτερες συνθήκες δουλειάς. Έχουμε μια μεγάλη θέληση να παίξουμε, να περνάμε καλά, να κατακτήσουμε τη χαρά με όλη μας τη δύναμη, αναγκαστικά, βίαια: είναι μια ανάγκη ριζοσπαστική, δίχως όρια, αναγκαία για να αλλάξουμε τον σκατόκοσμο που μας έδωσαν να ζούμε. Και είναι με χαρά και όλες τις δυνάμεις μας και όλη την ζωντάνια που επιβεβαιώνουμε την αποφασιστικότητα και την θέληση να επεκτείνουμε και να οδηγήσουμε μέχρι τέλους τον αγώνα για να κατακτήσουμε την αυτομείωση στους κινηματογράφους πρώτης προβολής. Αυτή η μάχη θα συνεχιστεί μέχρις ότου ο κόκκινος Δήμος του Μιλάνο υποχρεώσει στο Νομάρχη την πολιτική τιμή των 500 λιρετών στους κινηματογράφους πρώτης προβολής, έτσι για ν’αρχίσουμε. (…) Επιβεβαιώνουμε το δικαίωμα να μπορούμε να ωφελούμαστε με τα ίδια προνόμια που η μπουρζουαζία κρατά για τον εαυτό της. Το δικαίωμα στην αφθονία, στην ευχαρίστηση, στα τριαντάφυλλα και όχι μόνο στο ψωμί, είναι για εμάς μια δήλωση επί της αρχής και ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα αγώνα. (…). «Mondo porno», «Emmanuelle nera», «Giovannona coscialunga», «Gola profonda», «Dracula cerca sangue vergine, morì di sete», «Quando è bella la Bernarda, tutta nuda, tutta calda» –  »Πορνοκόσμος», »Μαύρη Εμμανουέλα», »Giovannona με τα μεγάλα μπούτια», »βαθύ Λαρύγγι», »Δράκουλας ψάχνει αίμα παρθένας, πεθαίνει από δίψα», »Τι όμορφη που είναι η Μπερνάρντα, ολόγυμνη, καυτή»

ΑΠ’ ΟΠΟΥ ΠΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΝΕΑΝΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΔΕΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ Η ΜΠΟΥΡΖΟΥΑΖΙΑ, ΤΟ ΧΟΡΤΟ ΝΑΙ

ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΤΗ ΧΑΡΑ / ΜΑΣ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ / ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ / ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

https://aenaikinisi.files.wordpress.com/2017/04/dopo_marx_aprile.pdf

https://www.academia.edu/6711257/Dopo_Marx_aprile

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s