αυτονομία, autonomia

Μετά τον Μάρξ απρίλης, 16 – χρονικό του Κινήματος ’77

ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΝΔΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΘΥΜΩΜΕΝΟΙ                                                           SIAMO INDIANI E IN PIU’ INCAZZATI                                               XXI

Τετάρτη 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1977. Πρώτη μεγάλη διαδήλωση του ρωμαϊκού Κινήματος   “Στις 9 φεβρουαρίου, στην πρώτη μεγάλη διαδήλωση στην πλατεία και τους δρόμους του ρωμαϊκού κινήματος, κάποιες δεκάδες συντρόφων προσέρχονται με το πρόσωπο ζωγραφισμένο, συγκεντρωμένοι σε ένα πολύχρωμο και ζωηρό τμήμα. Στο τέλος, θα παρασύρουν όλη την πορεία ούτως ώστε, στην Piazza Navona, στην θέση της ομιλίας που είχε προβλεφθεί, είχαμε το ξέσπασμα χορών και γιορτής με την οποίαν ολοκληρώθηκε η μέρα. Έτσι γεννιούνται «επίσημα» οι ινδιάνοι μητροπολιτάνοι, gli indiani metropolitani, απόγονοι των νεανικών κέντρων αλλά ακόμη περισσότερο – ειδικότερα στην Roma – της κρίσης στην οποίαν είχε περιέλθει  η παραδοσιακή στράτευση. Είναι ένας ολόκληρος χώρος συντρόφων που εκφράστηκε με τα όπλα της ειρωνείας (…) και της δημιουργικότητας (…) προσπαθώντας να αντιδράσουν όχι μόνο στην χειροτέρευση της νεανικής συνθήκης και κατάστασης, αλλά επίσης και στην ολοένα αυξανόμενη οστεοποίηση-δυσκαμψία της «politika, πολιτικής». Γι αυτό οι ινδιάνοι, Per questo gli indiani, αν και ήταν μόνο ένας συγκεκριμένος τομέας, εκπροσωπούν την πιο εμφανή έκφραση κάποιων βαθιά ριζωμένων χαρακτηριστικών του συνόλου του κινήματος του ’77: την κεντρικότητα των αναγκών, την απόρριψη των αναθέσεων, την διεκδίκηση σχέσεων διαφορετικών, μη ανταγωνιστικών και ούτε βίαιων” (AA.VV., Agenda rossa, κόκκινη Ατζέντα, Roma, Savelli, 1977; σελ. “15 ιανουαρίου”).

Πέμπτη 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1977                                                                                                                 Roma: το πρωί πορεία τριάντα χιλιάδων φοιτητών την οποίαν έχουν καλέσει οι οργανώσεις FGCI, FGR, Gioventù Aclista, PDUP και AO. Το απόγευμα αντιφασιστική συγκέντρωση-φρούρηση στο ινστιτούτο Fermi ενάντια στην συγκέντρωση-ομιλία του φασίσταc Giorgio Almirante στο Monte Mario. Γύρω στις 17,30 κάποιες εκατοντάδες νεαρών εφορμούν στα γραφεία του κοινωνικού μετώπου MSI στην via Assarotti, στο Monte Mario. Πυροβολούν φασίστες, αστυνόμοι, διαδηλωτές, θα βρεθούν 200 κάλυκες από πιστόλια. Τραυματίζονται μια γυναίκα κι ένας φασίστας του MSI. Πάντα το απόγευμα, μετά ένα πάρτι μέσα στο πανεπιστήμιο, στην σχολή Γραμμάτων γίνεται μια συζήτηση για την πληροφόρηση. Ο Duccio Trombadori, συντάκτης της Unità, οργάνου του Κκι, είχε εκδιωχθεί από την συνέλευση για τις  «παραληρηματικές» δηλώσεις του και διότι διοχέτευσε ψευδείς και προκατειλημμένες ειδήσεις . Στις 19, στην via Ojetti, μια τριανταριά αριστεροί αγωνιστές καταστρέφει τις τζαμαρίες της υπεραγοράς Standa, ενώ στην via Collalto Sabino οι Προλεταριακές Περιπολίες- Ronde Proletarie καταστρέφουν την αποθήκη Elettrolux. “Η ιστορική αριστερά απαντά με μια πορεία σαράντα χιλιάδων φοιτητών. Πλέον είναι ξεκάθαρο πως οι νεανικές ομοσπονδίες των κομμάτων δεν έχουν καμία πιθανότητα διαλόγου με το Κίνημα” (Felice Froio, Il dossier della nuova contestazione, Το ντοσιέ της νέας αμφισβήτησης, Milano, Mursia, 1977; σελ. 9). Στην Bologna πορεία με 8.000 συμμετέχοντες. Διανέμεται μια μπροσούρα σε αυτή την περίοδο με το ποίημα «C’è mozione e/mozione», »ημερήσια διάταξη συν/αίσθημα:

“Η εξουσία δεν είναι / μόνο εκεί όπου λαμβάνονται / φρικτές αποφάσεις / αλλά παντού όπου ο διάλογος / εκρήγνει το σώμα τον θυμό / το ουρλιαχτό την κίνηση της ζωής. / Στην γλώσσα / των συντεταγμένων συνελεύσεων όπου το νόημα της συζήτησης αναπαράγει / την τάξη (για να την σεβαστεί) των πραγμάτων. / Λεν τα γκρίζα πτώματα / της πολιτικής-κουλτούρας-ηγεμονίας: ο κίνδυνος / ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ. / Αποσύνθεση είναι η ζωή / που βγαίνει από τις διατεταγμένες / αλυσίδες της οικογένειας / της εργασίας του χρόνου / που προορίζεται στο εργοστάσιο. / Αυτό που εκρήγνυται εδώ είναι ο συμπιεσμένος πλούτος  / νέων κοινωνικών δυνάμεων / που μέσα στην ίδια την μορφή / της ύπαρξης τους διασπούν την απαίσια τάξη του κύκλου απόδοση! αναπαραγωγή του σώματος! απόδοση αξίας. / Αυτό που εδώ εκρήγνυται είναι η σεξουαλικότητα-χειρονομία-σημάδι που διακόπτει το κωδικοποιημένο λεξιλόγιο, κλειστό / στην αλυσίδα συναρμολόγησης / δυνατότητας κατανόησης. / Η πολύπλοκη διαδρομή του υποκειμένου που βρίσκεται σε πορεία απελευθέρωσης πηγαίνει αλλού, όχι μέσα / στον κατανοητό κύκλο των προτάσεων για ψηφίσματα-συνελεύσεων. / Η επιθυμία εδώ / γίνεται κίνημα. / Γι αυτό ήδη βρισκόμαστε πέρα / απ’ το ‘68. Δεν βλέπεις  / εδώ τους φοιτητές, μα βλέπεις / του υποκείμενο που περνά / μέσα από δεδομένες εντολές  / και διαχωρισμένες: εργοστάσιο σχολείο γλώσσα. / ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ. Αποσύνθεση, προλεταριάτο που ενσωματώνει στην ύπαρξη του / την απόρριψη κάθε αθωότητας: εργασία-ημερομίσθιο”.

ΑΣΤΥΝΟΜΕ / ΠΑΡΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΤΡΙΒΕ / KATAΦΘΑΝΕΙ Η ΣΥΝΤΡΟΦΙΣΣΑ / P.38           POLIZIOTTO / FAI FAGOTTO / ARRIVA LA COMPAGNA / P. 38

ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ’68…ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ                                                                         QUESTO NON È IL ‘68… È MEGLIO

https://aenaikinisi.files.wordpress.com/2017/04/dopo_marx_aprile.pdf

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s