τα βιβλία του μιχάλη, i libri di michele

Χ. στη χώρα του ποτέ…ή 4

‘Αφού τελείωσε η συνεδρίαση για την οποία μίλησα, στην οδό ντέι Μπάρντι επέστρεψα στο σπίτι. Μετά από λίγο επέστρεψε η Σάρα και με πληροφόρησε για το θετικό αποτέλεσμα της εισβολής στη Ντάτα Μάνατζμεντ. Μου υπενθύμισε πως είχε καεί και ότι είχε βάλει αλοιφή. ΕΊΧΕ ΓΥΡΊΣΕΙ ΠΆΝΤΑ ΦΟΡΏΝΤΑΣ ΤΑ ΡΟΎΧΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΊΑ ΕΊΧΕ ΒΓΕΊ.’
‘Από αυτό συμπέρανα ότι θα έπρεπε να πάει ν’ αλλάξει σε ένα σπίτι κοντινό στον τόπο που βρίσκεται η Ντάτα, δεν μπορούσε να ήταν άλλο από αυτό της οδού Φιεζολάνα, που έχει αναφερθεί από εμένα. Μου είχε πει κιόλας ότι το άλλοθί της θα ήταν εκείνο του να πάει στο σπίτι του Κλεομένη στην Περέτολα,δίνοντας έτσι την εντύπωση πως ήταν εκεί όλο το απόγευμα.’‘Βγήκαμε και πήγαμε στην ταβέρνα του Μάριο όπου βρίσκονταν η Φιόνα, ο Ντίνος, ο Σάσσα και το κορίτσι του Ντίνου. Μιλήσαμε περί ανέμων και υδάτων. Αφού απομακρυνθήκαμε η Σάρα μου είπε πως έδωσε στη Φιόνα τα κλειδιά του σπιτιού γιατί έπρεπε να έλθουν να κοιμηθούν σ’ εμάς δύο σύντροφοι. Πήγαν να κοιμηθούν στο δωμάτιο του Πέρση που ήταν στο Νοσοκομείο.’
‘Την προηγούμενη της εισβολής μου ειπώθηκε να απομακρυνθώ από το σπίτι γιατί έπρεπε να έλθουν δύο άτομα που δεν έπρεπε να δω, πράγμα που έκανα. Μετά το δείπνο η Φιόνα μου είπε να ξαναφύγω γιατί είχαν μια ακόμη συνεδρίαση.
Από όλα αυτά συμπέρανα ότι τα άτομα της συνεδρίασης θα ήταν σε εμένα γνωστά, αλλιώς δεν θα υπήρχε ανάγκη να με απομακρύνουν και μιά που το βράδυ της εισβολής ήλθαν να κοιμηθούν σ’ εμάς οι Βαγγέλης και Ντένης, συνέδεσα τα δύο γεγονότα, συμπεραίνοντας από αυτό ότι αυτοί οι δύο είχαν σχέση με την εισβολή.’
‘Μετά από την κράτησή μου για το πρακτορείο πήγα να βρώ τον Σάσσα στην οδό Οστερία ντελ Γκουάντο για να ειδοποιήσω τον Κώστα για τις ανακρίσεις! Μου έκλεισε το ραντεβού στην Φορτέτσα ντα Μπάσσο. Εδώ μίλησα με τον Κώστα για την έκβαση των ερευνών που μου είπε να μείνω ήσυχοςΔεδομένου ότι η Σάρα είχε χαθεί από τον γύρο, κατάφερα να έλθω σε επαφή μαζί της με σημειωματάκια που παρέδιδα στην Φιόνα. Την συνάντησα τελικά σε ένα εστιατόριο μαζί με τον Κώστα και την Φιόνα. Υποθέτω ότι είχε κρυφτεί στο σπίτι όπου μετά συνελήφθη ο Σάσσα, δηλαδή στην οδό ντει Ρενάι’.
‘Μου ειπώθηκε να πάρω επαφές με τους συντρόφους της Πίζας με σκοπό να δω τι δομές είχαν στην κατοχή τους για να βρεθεί καταφύγιο για την Σάρα. Πήγα στην Πίζα με τον Λουκά. Με έφερε σε επαφή με τον Αλέκο και γύρισε πίσω. Βρήκαμε σπίτι, στην οδό Ταβολερία, όπου έμενε ο Αλέκος με τον Ρικάρντο. [αναγνωρίζει όλους σε φωτογραφίες].

Την επομένη κάναμε συνεδρίαση με τον Αλέκο, τον Ρικάρντο ,την Σάρα και τον Μέντη [τους αναγνωρίζει όλους σε φωτογραφίες] όπως και την Λούκα. Καθορίστηκε να κάνουμε εισβολή σε κτηματικό γραφείο που πήγα να ελέγξω.’

‘ήταν το κτηματικό γραφείο κείμενο στο Λουγκάρνο σε μικρή απόσταση από την περιοχή όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο Νεττούνο και στα γύρω μέρη του Πόντε ντι Μέτζο.’

Θα έρθει να τους βοηθήσει από την Φλωρεντία ο Αποστόλης. Τελικά αποφασίζεται να έρθει ο Κώστας. Μπαίνει και ένας χιλιανός στη μέση που θα τους πουλήσει βλήματα! ‘Ακριβώς γι αυτόν το λόγο έπρεπε να γυρίσω στην Φλωρεντία,να φέρω χρήματα γι αυτή την αγορά και για ανταλλαγή εκρηκτικού με έναν ερυθροταξιαρχίτη! ΤΕΛΙΚΆ ΜΑΘΑΊΝΩ ΠΩΣ ΣΤΗΝ ΘΈΣΗ ΤΟΥ ΚΏΣΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΉ ΘΑ ΈΡΘΕΙ Ο ΣΤΈΛΙΟΣ !’

Γυρνά τελικά στη Φλωρεντία και μαθαίνει πως τον ψάχνει η αστυνομία!
‘Ξέρω πως η επιχείρηση που έπρεπε να εκπληρώσω εγώ πραγματοποιήθηκε, όχι από ποιόν. Άλλωστε εκείνη η εποχή συμπίπτει με την απομάκρυνσή μου από την οργάνωση και τις ομάδες!! δεν έχω πια επαφή και με την Σάρα!’

Αλησμονώ + Whole Lotta Love — manitarock

ερυθρές Ταξιαρχίες 8, Fenzi

Εν συνεχεία στήνει ένα μπέρδεμα άνευ προηγουμένου με δύο σακίδια γεμάτα όπλα, βλήματα, πυροκροτητές, στολές και ταυτότητες αστυνομικών, χειροπέδες και αντίτυπα της εφημερίδας Χωρίς Ανάπαυλα, που κάνουν βόλτες δεξιά κι αριστερά από την Πάολα και την Τζίνα,
για να καταλήξουν σπίτι του από την Ντονατέλλα.
Μ’ ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια.
Είχαν ξεκινήσει από το σπίτι ενός τοξικομανούς στην Πόρτα Ρομάνα με τον οποίο συγκατοικούσε και ο Τάσος,που τα πήρε όμως χαμπάρι και αναγκάστηκαν να τα διώξουν. Τους αναγνωρίζει σε φωτογραφίες κι όλους αυτούς.

Τελικά μαθαίνουμε πως τα σακίδια είχαν ξεκινήσει το ταξίδι τους στην πόλη από την κατοχή κάποιου Τσέκου.
Πως το έμαθε ; Ζήτησε από την Ντονατέλλα ‘να μιλήσει με κάποιον πιο ξύπνιο από αυτή’! Τον στέλνει λοιπόν στον Τσέκο που του ζητάει συγνώμη εκ μέρους ‘της χαζής’,που έκρυψε τα όπλα με αυτόν τον τρόπο!
Ζήτησε και παραπέρα πληροφορίες και έμαθε ότι όλα αυτά είναι φρούτο μιας εισβολής σε ένα διοικητήριο της Αστυνομίας Πόλεων που είχε γίνει από δύο ‘αποστάτες’.

 

Όσο περισσότερο μιλά ένας ‘μετανιωμένος’, τόσο περισσότερο νομίζει πως συνεργάζεται.
Λόγω βλακείας.
Η κοπελιά κρύβεται
αυτός ανακρίνεται αλλά την ίδια στιγμή της στέλνει μπιλιετάκια. Παρόλ’ αυτά την επομένη της απελευθέρωσης του συναντιέται με το κορίτσι και όλη την ηγεσία της οργάνωσης! σύμφωνα με τα λεγόμενά του τρώνε σε ταβέρνα! του αναθέτουν να βρει σε άλλη πόλη καταφύγιο για την κοπελιά! βρίσκει και συναντά Πιζάνους συντρόφους. Άλλα ονόματα, άλλες αναγνωρίσεις, άλλες φωτογραφίες.Γαμώ την τρέλα μου! ελέγχει κτηματικό γραφείο για να εισβάλλουν σύντροφοι. Αλλάζει η σύνθεση την τελευταία στιγμή και αυτός παρότι απών και καταζητούμενος γνωρίζει τα πάντα. Ο ανιψιός του Τειρεσία! Ο ξάδελφος του Κάλχα!

Βλέπει όπλα, βλέπει χρήματα, διαπραγματεύεται, το βλήμα, την αγορά βλημάτων,
γυρνά πίσω με το κορίτσι για να πάρει χρήματα και να ανταλλάξει όπλα με σύντροφο των Ε.Τ. Αυτόν όμως δεν ξέρει να τον αναγνωρίσει,
πως γίνεται αυτό ; Δεν τον αναγνώρισε ποτέ.

Όσες φορές και ν’ αλλάξουν οι συνθέσεις των ομάδων αυτός γνωρίζει και τις τελευταίες λεπτομέρειες. Πρέπει να είναι ο προσωπικός εξομολόγος περισσότερων από μια τριανταριά Τοσκάνων συντρόφων! στους οποίους έχει αναφερθεί μέχρι στιγμής.

Τον ερωτούν για τις επιχειρησιακές ικανότητες αγωνιστών και τους καθησυχάζει. Γνωρίζει τους πάντες και τα πάντα, έχει επιχειρήσει με όλη την πόλη. Και στο τέλος αυτής της μεγάλης’κουβεντούλας’ θα αποκαλυφθεί περήφανα πως η μόνη κίνηση που παραδέχεται με σαφήνεια πως έχει κάνει είναι να βάλει μια εμπρηστική βόμβα κάτω από ένα αυτοκίνητο ιδιωτικής αστυνομίας! Ο τεράστιος.Που σύντροφοι ζητούν τη γνώμη του για τις ικανότητες του δείνα και του τάδε, έτσι, για να κοιμούνται ήσυχοι τα βράδια!
Ανεπανάληπτος. Γκουρού.

perfect day, lou reed

Επιστρέφει,μιας και η ανταλλαγή δεν έγινε ποτέ.
Να γιατί γλυτώνει ο ερυθροταξιαρχίτης! κι αναρωτιόμασταν.
Αποσύρει όπλα και χρήματα.
Η αστυνομία τον ψάχνει κι έτσι αποφασίζει να τα παρατήσει οριστικά. Προλαβαίνει να εμπλέξει όμως καμιά δεκαριά συντρόφους που τριγυρίζουν στην πόλη τα σακίδια με τα όπλα,
αναγκάζονται να του ζητήσουν και συγνώμη που δεν είναι τόσο έξυπνοι όσο αυτός! Χαζά κορίτσια που διακινδυνεύουν τα πάντα για δυο παλιοσακίδια γεμάτα χτενάκια για τους ιθαγενείς. Που τριγυρνάν πέντε-έξι σπίτια μέχρι να βρούνε λιμανάκι απάγκιο στο δικό του.
Εμπλέκει δεκάδες ανθρώπους και το κάνει με τόση ευκολία που σπάζει κόκαλα. Και να φανταστείς πως είναι στα πράγματα για λίγους μόνο μήνες, χρόνο δεν συμπλήρωσε ούτε με σφαίρες, σύμφωνα πάντα με τα δικά του λεγόμενα!
Ένα αυτοκίνητο πρόλαβε να κάψει, και αυτός συζητά με αφοπλιστική σιγουριά για γεγονότα που δεν είναι δυνατόν να τα γνωρίζει κανείς όλα μαζί, και με τόσες λεπτομέρειες!

Ζητά συνεχώς πληροφορίες, του διηγούνται τα πάντα ακόμη και αυτοί που δεν ξέρουν τίποτα.
Σαν σε μυθιστόρημα Άρλεκιν.
Ο Τζον λε Καρέ , και βάλε!
Τώρα μπορεί να πάει να κάνει μπάνιο! μη βρίσουμε κιόλας και μας κόψει η λογοκρισία, ακούνε και παιδάκια, μυθιστόρημα για ανηλίκους!
Ξέρει και για τους αποστάτες, αυτούς που άρπαξαν τα όπλα απ’ την αστυνομία αλλά μετά αποστατούν! Φυσικά, δεν είναι δυνατόν να μη μάθει και γι αυτούς!
Εδώ οι απόψεις διίστανται. Άλλος του τα λέει έτσι, άλλος του τα λέει αλλιώς.

Έφυγαν γιατί διαφώνησαν πολιτικά του λέει ο ένας. Διαφώνησαν επί της πρακτικής του λέει ο άλλος.
Όλα τα μαθαίνει το παλικαράκι, όλα τα ξεφουρνίζει.
Ρωτάει τα πάντα, του απαντούν για τα πάντα. Μα δεν ξέρουν να κρατούν μυστικά αυτά τα παιδιά ; Πολύ κουτσομπόληδες βρε παιδί μου!
Βέβαια,καμιά φορά,κάθε τόσο, όταν βρίσκεται σε αμηχανία και σκοντάφτει σε κανέναν ξύπνιο αναγνωρίζει πως ‘δεν ρωτάμε, δεν μιλάμε’.!
Και έγιναν αυτά λέει το ’79. ‘δηλαδή σε μια εποχή πολύ μακρινή μετά από εκείνη κατά την οποία είχα βγει από την οργάνωση’. Επί λέξη.

Tracy Chapman For My Lover

Κρατάει το καλύτερο για το τέλος, αυτής της συνεδρίας που ξεκίνησε 15-4-80 όταν λέει πως με συνάντησε ένα βράδυ που πήγαμε στον κινηματογράφο με την Ροσσάνα, κοντά στην στάση Νο 6, στη γωνία της οδού Μοντεμπέλλο,τον είδαμε στην έξοδο από το σινεμά Ουνιβερσάλε και τον προειδοποιήσαμε να μην επιστρέψει προς το κέντρο από συγκεκριμένη διαδρομή αλλά να γυρίσει σπίτι του από άλλον δρόμο. Διότι κάτι θα συνέβαινε.
Τι ; Άκουσε το μπαμ και τρόμαξε κιόλας και διαμαρτυρήθηκε στους φίλους του την άλλη μέρα για το ακατάλληλο της ώρας που οι παλιοτρομοκράτες βάζουν τις βόμβες τους!
Καλά ακούσατε! Διάβασε στις εφημερίδες και έμαθε λοιπόν για την επίθεση στο Κέντρο Τηλεπικοινωνιών της Δημοτικής Αστυνομίας.

‘Ενώ ήμαστε στον κινηματογράφο ο Μαυρόπουλος, λίγο πριν από το τέλος της προβολής, μου είπε να βγω ενωρίτερα και να περάσω για να πάω στο σπίτι από το Πόντε αλλα Βιττόρια, γιατί στον συνηθισμένο δρόμο που έκανα για να επιστρέψω σπίτι, Πόρτα Σαν Φρεντιάνο-Πόντε Αμερίγκο Βεσπούτσι, θα συνέβαινε ‘κάτι.’
Μα αυτός ξέρει και ποιος το έκανε!
Είδε λέει φεύγοντας από το σινεμά δύο παιδιά ν’ απομακρύνονται με ποδήλατα από την περιοχή, τον Ανδρέα και την Νένα. Λίγο νωρίτερα ήμασταν στη στάση του λεωφορείου όλοι μαζί.
Γνωστοί και αυτοί ,από την προηγούμενη αγαπημένη του παρέα.
Αυτοί λοιπόν το έκαναν! ποιος άλλος ;

‘Σημειώνω ότι αντιλήφθηκα την Νένα και τον Ανδρέα που τοποθετούσαν τα ποδήλατά τους κοντά στο σπίτι τους, προχωρώντας από την οδό Αλ Πράτο προς την οδό Όρτι Οριτσελάρι.’

Στέρεο Νόβα – Ηλίθια αστεία

Ήταν κάτι περισσότερο από έναν κινηματογράφο για τη Φλωρεντία στη δεκαετία του ’70 και του ’80

«Όταν ο κόσμος μένει ίδιος, πρέπει εσύ ν’αλλάζεις, να προκαλείς να γελάς, έχοντας ψηλά το κεφάλι».  Stereo Nova

και

‘να μην συνηθίσεις ποτέ την ασχήμια. Σας το λέω. Εγώ πάντα εκπλήσσομαι όταν βλέπω την ασχήμια. Δεν την συνήθισα ποτέ. Όσα χρόνια ζω σε αυτό τον τόπο. Το μυστικό είναι να μην συνηθίζεις στην ασχήμια. Από την ώρα που την συνηθίζεις και μειώνεις την σημασία της, θα πει οτι αρχίζεις και να της μοιάζεις. Όλη η αντίστασή μας θα πρέπει να είναι αυτή: Να μην μοιάσουμε στα τέρατα που μας περιβάλλουν. Να μην γίνουμε ήρωες ταινιών φρίκης!’  Μάνος Χατζιδάκις

 

συνεχίζεται

[να αποχαιρετήσω με δυο φιλιά την Σόνια που έφυγε για το μεγάλο ταξίδι]

 

-‘Μικρή ή μεγάλη, καμία ιστορία δεν μπορεί να μετρηθεί με εκείνη της ύπαρξης δίπλα μας. Είναι όλες μοναδικές, όπως ακριβώς είναι κάθε άνθρωπος. Το μονοπάτι που οδηγεί στην προδοσία [περ]πατιέται από τον «προδότη». Αλλά ποιος άνοιξε το δρόμο; Ο ‘προδομένος’ ίσως; Ο μύθος της Κερκόπορτας, της πίσω πόρτας του κάστρου μας μιλάει για την πτώση της Κωνσταντινούπολης που συνέβη … γιατί κάποιος ξέχασε την ομώνυμη πορτούλα των τειχών ανοικτή. Από εκεί ήρθαν οι Γενίτσαροι, η ελίτ του στρατού του σουλτάνου, και σήμανε το τέλος του βασιλείου. Η πόρτα άνοιξε από μέσα. Έτσι ένας κάτοικος του κάστρου … πρόδωσε την πόλη του στον εχθρό. Η προδοσία έγινε από μέσα. Ένας προδότης που θα μπορούσε να κλαίει ταυτόχρονα ακόμη και από τη θέση του προδομένου, καθώς ταξιδεύει μέσα από την ιστορία μέχρι σήμερα ανώνυμα.                          Ο προδότης εξαγοράστηκε από τον εχθρό, έδωσε τη συγκατάθεσή του σε μια επαίσχυντη συμφωνία και αντιτάχθηκε στην ίδια του την πόλη, στην κοινωνία στην οποία ζούσε και ήταν μέρος της. Ποιος ήταν ο σκοπός του; Πανικόβλητος να σώσει τη ζωή του, για την οποία ανησυχούσε».-

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

cat stevens – lady d’arbanville

κατάνγκα

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Χ. στη χώρα του ποτέ…ή 4

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s