σύγχρονη σκέψη, pensiero di oggi

Κοτέτσια στην παρανομία


 

Του Μπάμπη Γαμβρέλη

 


 

Η δημοσιογραφική αθλιότητα σε όλο της το μεγαλείο! Στην ιστοσελίδα Νεάπολις δημοσιεύεται ρεπορτάζ με τίτλο: Όλη η αλήθεια για τις «25 μέρες» που η 14χρονη Μαριάννα ήταν εξαφανισμένη. Σε αυτό, ο (επιρρεπής σε κάτι τέτοια) αναγνώστης θα διαβάσει τα εξής: Τα τελευταία 24ωρα η τοπική κοινωνία θορυβημένη παρακολουθεί τον Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου της Καβάλας κ. Γιώργο Γραμμένο με επανειλημμένες δηλώσεις του στα τοπικά ΜΜΕ να καλεί την Αστυνομία αλλά και το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ να αποκαλύψουν τι πραγματικά συνέβη στην περίπτωση της 14χρονης Μαριάνας δηλώνοντας μάλιστα ότι θα καταφύγει στον Εισαγγελέα. Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές η 14 χρονη Μαριάννα παρουσιάστηκε οικειοθελώς στην Αστυνομία και δεν στοιχειωθετείτε από τα αποδεικτικά στοιχεία το αδίκημα της απαγωγής (αυτοί ήταν και οι αρχικοί φόβοι). Ένα ακόμα στοιχείο που προκύπτει από την αστυνομική έρευνα είναι και το γεγονός ότι δεν διέμεινε στη δομή φιλοξενίας μεταναστών (παρά τη φημολογία περί του αντιθέτου) στα π. στρατόπεδα Ασημακοπούλου όπου οι αστυνομικές δυνάμεις πραγματοποίησαν 3 επισταμένους ελέγχους το διάστημα της εξαφάνισής της για την ανεύρεσή της χωρίς όμως να βρεθούν ίχνη της.

Εκτός από τον δημοσιογραφικό κανιβαλισμό που τον διακρίνει (μιλάμε για μία υπόθεση που αφορά σε ανήλικο) και πέρα από το γεγονός ότι καμία «αλήθεια» δεν προκύπτει από το ρεπορτάζ (που σιγά μην προέκυπτε), ο γνωστός εκδότης (και φίλα προσκείμενος στο ακροδεξιό συνονθύλευμα της πόλης) εμπλέκει στον «μύθο» του και τους πρόσφυγες του πρώην στρατοπέδου Ασημακοπούλου (τους οποίους μάλιστα χαρακτηρίζει «μετανάστες»), προσδίδοντας στο αφήγημά του… φυλετικές διαστάσεις. Και όλο αυτό, σε μια χρονική περίοδο που αρχίζουν να «κοχλάζουν» ξανά τα ρατσιστικά ορμέμφυτα των «φιλήσυχων νοικοκυραίων».

Και πριν προλάβω να τελειώσω με τα προηγούμενα, σκάνε μύτη οι 11 Πολιτιστικοί-Εξωραϊστικοί Σύλλογοι από τις συνοικίες της πόλης οι οποίοι υπογράφουν ψήφισμα με το οποίο δηλώνουν την αντίθεσή τους στη μετεγκατάσταση και άλλων προσφύγων στο στρατόπεδο Ασημακοπούλου. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή, γιατί έχει παραγίνει αυτή η ιστορία με τους συλλόγους.

Το κύριο και ουσιαστικό: δεν πρόκειται για συλλόγους που παράγουν πολιτισμό, την έννοια του οποίου έχουν ταυτίσει αποκλειστικά με την κακώς νοούμενη παράδοση και με τις εκδοχές της να καταλήγουν συνήθως σε απερίγραπτες γραφικότητες. Στην καλύτερη, διατηρούν ένα χορευτικό συγκρότημα και, κατά καιρούς, διοργανώνουν και από καμιά εκδρομή. Αφήνω κατά μέρος το εξωραϊστικό μέρος των δραστηριοτήτων τους, η ανυπαρξία του οποίου «δηλώνεται» καθημερινά μέσα από την εικόνα των γειτονιών τους.

Και αφού ΔΕΝ είναι αυτό που «περιγράφει» η «σφραγίδα» τους, τότε τι είναι; Κατά κανόνα, μικρές παρέες πολιτών με κοινά ενδιαφέροντα, ενίοτε και με προσωπικές (ή και επαγγελματικές) φιλοδοξίες που ακυρώνουν το στοιχείο της «κοινωνικής προσφοράς». Κοινώς, ομάδες «τοπικών παραγόντων» τρίτης και τέταρτης κατηγορίας.

Το δυστύχημα με όλους αυτούς τους συλλόγους είναι ότι «ζουν» με την ψευδαίσθηση της «παραγωγής πολιτισμού». Βοηθούσης και της δημοσιογραφικής μετριότητας, οι δράσεις τους απολαμβάνουν υπέρμετρη δημοσιότητα και άκριτη αποδοχή. Είναι δε, τέτοια η προβολή του «έργου» τους, που ένα πολύ μεγάλο της τοπικής κοινωνίας ταυτίζει τον πολιτισμό με τα βήματα ενός καλαματιανού και τα άλματα ενός τσάμικου. Οποία συμφορά!

Αυτά ως προς την «ταυτότητα». Γιατί (και ερχόμαστε στα επίδικα), το τελευταίο διάστημα οι σύλλογοι αυτού του «τύπου» άρχισαν να εκφράζουν και απόψεις επί της πολιτικής, κάτι που παλαιότερα απέφευγαν όπως ο διάολος το λιβάνι. Ήταν, βλέπετε, και εκείνη η υπερκομματικότητα που έπρεπε να διαφυλαχτεί ως κόρη οφθαλμού. Άσχετα αν αυτή (η κόρη) αλληθώριζε συνήθως προς τα… δεξιά.

Πολύ φυσιολογικά, το «κόλπο» με τη «στροφή» τους προς την πολιτική, να έχει για επίκεντρο τις εθνικό-πατριωτικές μας παραδόσεις, θεματοφύλακες των οποίων έχουν αυτοκλήτως χριστεί. Ως τέτοιοι μας «συστήθηκαν» στα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία, ως τέτοιοι έρχονται και τώρα να πρωτοστατήσουν στον αγώνα για την «καθαρότητα» της πόλης. Αυτοί που μέχρι χθες όμνυαν στις προσφυγικές μας παραδόσεις και παρουσιάζονταν ως οι συνεχιστές του προσφυγικού πολιτισμού, αυτοί οι ίδιοι «κυκλοφορούν» σήμερα με τη «σημαία του φόβου» και ζητούν να κλείσουν οι πόρτες μίας προσφυγικής δομής.

Και κάπως έτσι, αποκαλύπτεται ο «πολιτισμός» που διακονούν…

 

Θέλω να σας ενημερώσω ότι το περίφημο κοντέινερ των Εξαρχείων που με τόση «επικοινωνιακή λάμψη» απομάκρυνε από την πλατεία Εξαρχείων ο Δήμος της Αθήνας και η αστυνομία του Χρυσοχοΐδη (μέχρι και λάιβ μετάδοση «προσέφερε» στους θεατές του ο ΣΚΑΪ) ήταν ένα ανοιχτό ανταλλακτήριο βιβλίων και είχε τοποθετηθεί από τους αντιεξουσιαστές σε έναν χώρο όπου αλώνιζαν οι έμποροι ναρκωτικών. Αυτά!

Όπως συγκλονισμένος μαθαίνω από την εφημερίδα STAR, άνθισε το ακάνθινο στεφάνι του Χριστού. Το μεταφέρω γι’ αυτούς που δεν πιστεύουν ότι και ο κρίνος… εκσπερματίζει!

Υ π έ ρ ο χ ο !!! 440 ζευγάρια γυναικείων παπουτσιών, όσα και οι δολοφονίες γυναικών από τους συζύγους τους πέρυσι στην Τουρκία. Εργο του Vahit Tuna.

Κοτέτσια στην παρανομία

Η πρώην βουλευτής κ. Αλεξάνδρα Τσανάκα (φωτογραφία) έκανε χθες μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση, σχετική με την αποτυχημένη συγκέντρωση πολιτών (όχι συλλόγων) έξω από το «Ασημακοπούλου»: «Προς τους 11 πολιτιστικούς συλλόγους που καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας για να μην εγκατασταθούν πρόσφυγες ή μετανάστες στο στρατόπεδο Ασημακοπούλου να θυμίσω : 1. Πάντα μετακινούνταν οι λαοί για να έχουν ένα καλύτερο αύριο πχ οι κάθοδος των Δωριεών.  2. Δεν φταίνε οι πρόσφυγες αλλά οι κυβερνήσεις που είτε με πολέμους ή κλέβοντας τους πόρους για τα προς το ζειν ΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ τους ανθρώπους να μεταναστεύουν. 3. Φυσικά και πρέπει να υπάρχει σχέδιο για το που και πως θα εγκατασταθούν οι πρόσφυγες αλλά κυρίως πως θα αφομοιωθούν και θα ζήσουν με αξιοπρέπεια. Τέλος με τέτοιου τύπου εκδηλώσεις αναθαρρούν οι ξενόφοβοι και οι ρατσιστές. Εγώ πάντως δεν πρόκειται να πάω σε καμία από τις δύο εκδηλώσεις και παρακαλώ και όλους τους πολίτες της Καβάλας να κάνουν το ίδιο».

μικρά πρωινά από τον Νίκο Γενικόπουλο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s