ένοπλη πάλη, lotta armata

19 Aπριλίου 1980: Στον Edoardo Arnaldi

19 AΠΡΙΛΙΟΥ 2000 | IN STORIA DI CLASSE. ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

EDOARDO ARNALDI
Γεννιέται στη Γένοβα στις 27 νοεμβρίου 1925. από το 1949 εργάζεται ως πολιτικός δικηγόρος, το 1969 έγινε ποινικός δικηγόρος. στρατευμένος στην Κόκκινη Βοήθεια Red Aid Soccorso Rosso. Αυτοκτονεί στη Γένοβα στις 19 απριλίου 1980, όταν οι καραμπινιέροι πηγαίνουν στο σπίτι του για να τον συλλάβουν. Τις ίδιες ώρες στο Μιλάνο συνέλαβαν έναν άλλο δικηγόρο, τον Sergio Spezzali, λόγω «συνάφειας» με τις Ερυθρές Ταξιαρχίες.19 Aprile 1980: Ad Edoardo Arnaldi

Vincenzo Guagliardo: Μαρτυρία στο Έργο Μνήμης, Progetto Memoria, Φυλακή Όπερας, Carcere di Opera 1994

Αμέσως μετά την εκτέλεση της οδού Fracchia, οι δυνάμεις της τάξης πήγαν να συλλάβουν τον δικηγόρο Edoardo Arnaldi, διότι βάσει των ενδείξεων του Patrizio Peci, αυτός πλέον δεν μπορούσε παρά να είναι ένας ένθερμος ταξιαρχίτης

Η γέννηση του σύγχρονου «μετανιωμένου-μεταμεληθέντος» βρίσκει ξαφνικά μια νέα ηθική: η κοινότητα δεν είναι πλέον περήφανη (για τον εαυτό της) έχοντας μικρές «ελεύθερες ζώνες» όπου ο γιατρός ή ο δικηγόρος πρέπει να μείνουν ατιμώρητοι και χρειάζεται να συναντήσουν τον παράνομο του οποίου κινδυνεύει η ζωή ή η ελευθερία. Τα ευαίσθητα αντίβαρα μιας κουλτούρας που χτίστηκε εδώ και αιώνες εξαφανίζονται σε μια στιγμή. Οι συνηθισμένοι ορισμοί που ακολούθησαν αυτής της κατάστασης για την ταυτότητα και τη συνείδηση ​​του ατόμου ξεθωριάζουν, τα λόγια του ιστορικού ή του φιλόσοφου αντικαθίστανται από αυτά του δικαστή και του αστυνομικού, που συντρίβουν, μειώνουν, ακυρώνουν οποιαδήποτε διαφορά στην απλή και τεράστια οπτική της συνωμοσίας.

Πρέπει να ομολογήσω εδώ ότι ο Edoardo συμφώνησε, για παράδειγμα, να συναντηθεί μαζί μου, ενώ ήμουν brigatista-ταξιαρχίτης και φυγάς, διότι θεώρησε αυτό καθήκον του στην … απαρχαιωμένη ηθική του. Οι τρόποι του, η φωνή του, οι σκέψεις και η λογική του είχαν μια ευγένεια άλλων καιρών. Ούτε καν εγώ, τότε, δεν είχα συνειδητοποιήσει τις αλλαγές που είχαν συμβεί. Ως εκ τούτου, μου φαινόταν σωστό να συναντήσω αυτό τον άντρα για να του δώσω μια οικονομική βοήθεια για να στηρίξω τα ταξίδια του προς τους συντρόφους στη φυλακή και τις υποθέσεις τους. Δεν έβλεπα μεγάλους κινδύνους γι’ αυτόν.

Όταν οι δυνάμεις της τάξης έφτασαν στο σπίτι του για έναν τέτοιο λόγο, ο Edoardo ζήτησε να πάει σε ένα άλλο δωμάτιο για μια στιγμή, και εδώ πυροβόλησε τον εαυτό του με πιστόλι και πέθανε. Η φιλοσοφία του Anders έρχεται στο μυαλό μου, σύμφωνα με την οποία το ανθρώπινο όν είναι πλέον ένα απαρχαιωμένο προϊόν σε σύγκριση με αυτό που έχει χτίσει, σε σχέση με τα ίδια του τα προϊόντα. Και μερικές φορές επαναστατεί όπως μπορεί, προσθέτω.

Πρέπει να ειπωθεί ότι ο Edoardo καταστράφηκε οικονομικά για εμάς. Είχε συμφωνήσει να υπερασπιστεί τις Ερυθρές Ταξιαρχίες μαζί με τον Sergio Spazzali, και βρέθηκε όλο και πιο μόνος και χωρίς πολλούς πελάτες. Αλλά όλα αυτά δεν είναι τίποτα γιατί νομίζω ότι δεν ενδιαφερόταν για τα εξαντλημένα περιουσιακά του στοιχεία. Γεγονός είναι ότι ήταν επίσης σωματικά άρρωστος: ήταν διαβητικός και επηρεάστηκε από τη νόσο του Bürger, γι’ αυτό, όταν τον είδα και πάλι ως παράνομος, κούτσαινε εμφανώς..

Τώρα προσπαθώ να ερμηνεύσω τη χειρονομία του, παρόλο που συνειδητοποιώ την αλαζονεία και την ανεπάρκεια μιας τέτοιας προσπάθειας απέναντι στην πολυπλοκότητα του ανθρώπου που αυτοκτονεί..

Ο Edoardo είχε υπάρξει ένας παρτιζάνος, ένας από τους πολλούς που ήταν απογοητευμένος με τα αποτελέσματα που κατέκτησε η Αντίσταση. Επομένως ανέπτυξε σύνθετες «πατρικές» σχέσεις με τους ταξιαρχίτες. Είπε σε μια αγόρευση του ότι έπρεπε να λογαριαστούμε με τα όρια αυτών που είχε επιτύχει ο αγώνας της δικής του γενιάς.

Επομένως, καθώς ήμασταν ακόμα «αγόρια με αίμα στις φλέβες μας», έπρεπε να δοκιμάσουμε με τον δικό μας τρόπο, και πώς θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε αυτό που εκείνοι σαν κι αυτόν είχαν προσπαθήσει να ξεκινήσουν. Τολμώ να πω ότι μας είδε να λαθεύουμε από όρια δικά του παρά δικά μας … Νομίζω ότι σε αυτό τον τύπο δήλωσης υπάρχει ένα άδικο «σύμπλεγμα ενοχής» απέναντι στον εαυτό του, αλλά ταυτόχρονα και πέρα ​​από αυτό, μια βαθιά ιστορική αίσθηση, επίγνωση της αναπόφευκτης και αναγκαίας αντίφασης της ανθρώπινης πράξης που στοχεύει στην απελευθέρωση. Το όριο προσδιορίζεται για να ενισχύσει την αλληλεγγύη παρά να κρίνει. ώστε να μην σταματήσει το ταξίδι.

Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ένα άτομο σαν αυτόν, που βρέθηκε μπροστά στην ιδέα να καταλήξει στη φυλακή υπό αυτές τις συνθήκες, θα σκέφτηκε λίγο πολύ: «Στη φυσική μου κατάσταση, το να καταλήγω στη φυλακή σημαίνει πως θα πρέπει να δεχθώ ταπεινώσεις για τα πάντα».

Επιπλέον, υπήρχε σε αυτόν ένας άντρας απογοητευμένος από τα αποτελέσματα της Αντίστασης που τώρα έπρεπε να αντιμετωπίσει μια σύλληψη λόγω προδοσίας βασισμένης – επιπλέον – σε μια ερμηνευτική κακή πίστη που ήταν αδιανόητη μέχρι μερικά χρόνια νωρίτερα. Και ήταν ακριβώς ένα από τα ιδανικά «παιδιά» του που τον καταδίκαζε με αυτό τον τρόπο για να γλιτώσει. Εδώ ο αρχαίος άνθρωπος που βρίσκονταν μέσα του θα είχε επαναστατήσει: ο παλιός δηλωμένος φίλος, αλλά όχι πανομοιότυπος με τους νεαρούς ταξιαρχίτες, δεν μπορούσε να δεχτεί να παρουσιάζεται με αυτό τον τρόπο και να καταγγέλλεται από έναν πληροφοριοδότη-προδότη ταξιαρχίτη. Και τότε ένας άρρωστος άνθρωπος νιώθει περηφάνεια, δεν είναι πρόθυμος να δεχτεί ταπεινωτικές μέρες λόγω της φυσικής του κατάστασης και για έναν ακόμη λόγο: μια δεύτερη προδοσία των ονείρων του. Έτσι πηγαίνει στο άλλο δωμάτιο και πυροβολεί τον εαυτό του.

Σε ένα νέο πλαίσιο, μιαν άλλη συγκυρία, με άλλες σκέψεις πλουσιότερες στην εμπειρία, θα είναι απαραίτητο να ανακτήσουμε τα χαρακτηριστικά του «αρχαίου ανθρώπου σε σχέση με το προϊόν του», να κάνουμε εφικτό να ζήσει ξανά.

https://www.infoaut.org/storia-di-classe/19-aprile-1980-ad-edoardo-arnaldi

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s