σύγχρονα κινήματα, movimenti contemporanei

Mια συνάντηση εξεγέρσεων

11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 | IN APPROFONDIMENTI. ΣΤΙΣ ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ

Η μετάβαση από την υποχώρηση στη διάρρηξη της επικοινωνιακής πολιορκίας στρατιωτικής-αστυνομικής που υφίστανται όλα τα κινήματα στον κόσμο είναι μια αποφασιστική στιγμή για το άμεσο μέλλον. Ο Raúl Zibechi τονίζει αυτό, σχετικά με το ταξίδι που θα φέρει ένα σημαντικό αριθμό ανθρώπων από το Μεξικό στην Ευρώπη το καλοκαίρι: τους ζαπατίστας, γυναίκες και άνδρες, εκπροσώπους του ιθαγενικού Διοικητικού Συμβουλίου και του Μετώπου των Λαών για την Υπεράσπιση του Νερού και της Γης των Πολιτειών Morelos, Puebla και Tlaxcala.Un incontro di ribellioni

Του Raul Zibechi

Μια θαρραλέα, απαιτητική και εξαιρετική πρόκληση, και για (αλλά φυσικά όχι μόνο) τους σημερινούς περιορισμούς της ελεύθερης μετακίνησης, να ενισχύσει και να πολλαπλασιάσει τις αντιστάσεις σε κάθε τόπο που απαιτεί αμοιβαίο σεβασμό και ακρόαση. Έχουμε μεγάλη ανάγκη νέων μορφών αντίστασης και εξέγερσης ικανών να σταματήσουν αυτόν που στα Τσιάπας αποκαλούν Τέταρτο παγκόσμιο πόλεμο, ο οποίος είναι επίσης η κατάκτηση των εδαφών για να τα αδειάσουν από τον κόσμο και να τα καταστρέψουν, για να τα ανοικοδομήσουν σύμφωνα με τις ανάγκες συσσώρευσης κεφαλαίου. Οι ζώνες σε σύγκρουση συμπίπτουν, στη Λατινική Αμερική αλλά και στην Ευρώπη, με τις περιοχές όπου υπάρχουν πολλά κοινά αγαθά για να εξαχθούν, κάτι που μας παρέχει έναν ακριβή χάρτη αυτού του πολέμου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Εκατοντάδες ομάδες σε ολόκληρη την Ευρώπη συμφωνούν να οργανώσουν την φιλοξενία μιας περιοδείας των μελών του Ζαπατιστικού Στρατού Εθνικής Απελευθέρωσης, του Εθνικού Συνεδρίου Ιθαγενών – Αυτόχθονου Διοικητικού Συμβουλίου (CNI-CIG) και του Μετώπου των Λαών σε Υπεράσπιση του Νερού και της Γης των Morelos, Puebla και Tlaxcala, στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Είναι χιλιάδες οι στρατευμένοι και οι ακτιβιστές από τους πιο διαφορετικούς τομείς και ταυτότητες που ενώνονται για την υποστήριξη της πρωτοβουλίας που ξεκίνησε πριν από μήνες από τον μεξικάνικο νεοζαπατισμό. Στο πρώτο από τα έξι ανακοινωθέντα. Nel primo di sei comunicati, τον οκτώβριο του 2020, οι ζαπατίστας υπογραμμίζουν πως, παρά την καταστολή και τα εγκλήματα του συστήματος, «είναι και πάλι η ώρα να χορέψουν οι καρδιές, και πως η μουσική και τα βήματα τους να μην είναι εκείνα του θρήνου, του παράπονου και της παραίτησης”.

Η μετάβαση από την υποχώρηση στη διάρρηξη της επικοινωνιακής και στρατιωτικής-αστυνομικής πολιορκίας που υφίστανται όλα τα κινήματα στον κόσμο είναι μια αποφασιστική στιγμή για το άμεσο μέλλον. Όλα τα δεδομένα που διαθέτουμε δείχνουν ότι το πλουσιότερο 1% στον πλανήτη προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την πανδημία για να επιβάλει μια ήττα μεγάλων διαστάσεων σε αυτούς που βρίσκονται από κάτω.


Όπως επεσήμανε ο Ιταλός φιλόσοφος Giorgio Agamben, η επιδημία προσφέρει το πρόσχημα για την επιβολή της αναστολής των συνταγματικών εγγυήσεων μέσω καταστάσεων εξαίρεσης, καθώς το επιχείρημα της τρομοκρατίας φαίνεται φθαρμένο και δεν είναι πλέον αξιόπιστο. Η κοινωνική απομάκρυνση ολοκληρώνει τα μέτρα με τα οποία έχουν σκοπό να καταπνίξουν κάθε αντίσταση εκ μέρους εκείνων που χτυπήθηκαν από το μοντέλο, εκείνων που sobran στη γλώσσα zapatista, αυτών που είναι πάρα πολλοί.

Στην ανάλυσή του για εκείνον που θεωρεί τον Τέταρτο Παγκόσμιο Πόλεμο του κεφαλαίου εναντίον των λαών, το EZLN επιμένει να «μην μπερδεύουμε την αντίσταση με την πολιτική αντιπολίτευση», η οποία αντιτίθεται μόνο σε μια κυβέρνηση αλλά όχι στο σύστημα (βλ. »τα επτά εξεγερμένα κομμάτια του παζλ παγκόσμια σπαζοκεφαλιά” “Le sette tessere ribelli rompicapo mondiale ”, ιούνιος 1997).

Σε αυτό το έργο, ο αείμνηστος υποδιοικητής Μάρκος επισημαίνει ότι ο νεοφιλελευθερισμός στοχεύει να «απαλλαγεί από όλους εκείνους που δεν έχουν θέση στη νέα διαίρεση του κόσμου». Δεν βρισκόμαστε μπροστά σε ένα πόλεμο μεταξύ Κρατών, αλλά μάλλον την κατάκτηση εδαφών για να τα ερημώσουν και να τα καταστρέψουν, για την ανοικοδόμησή τους σύμφωνα με τις ανάγκες της συσσώρευσης κεφαλαίου.

Στην ανάλυσή του, ο Μάρκος καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «οι πόλεμοι του 21ου αιώνα θα είναι ενάντια σε εκείνους που θα θέλουν να είναι διαφορετικοί» («Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του τετάρτου παγκοσμίου πολέμου;», 20 νοεμβρίου 1999). Είναι κατανοητές όλες οι διαφορές: του χρώματος του δέρματος, του φύλου και της σεξουαλικής επιλογής, του έθνους και της εθνικότητας και όλων εκείνων που απλά θέλουν να παραμείνουν διαφορετικοί ή έχουν ανάγκη να είναι διαφορετικοί για να μην εξαφανιστούν ως λαοί.                

IMG acteal 800x400 1

Μερικοί από αυτούς είναι εχθροί του κεφαλαίου απλώς και μόνο επειδή ζουν επάνω από αποθέματα νερού, πετρελαίου ή ουρανίου. Το κεφάλαιο πρέπει να τα απαλλαγεί από αυτούς για να συνεχίσει να μετατρέπει τα φυσικά αγαθά σε εμπορεύματα. Αντιμετωπίζουμε έναν παγκόσμιο πόλεμο απαλλοτρίωσης. Οι ζώνες σύγκρουσης συμπίπτουν, στη Λατινική Αμερική αλλά και στην Ευρώπη, με τις ζώνες όπου υπάρχουν πολλά κοινά αγαθά που πρέπει να εξαχθούν, κάτι που μας δίνει έναν ακριβή χάρτη αυτού του συνεχιζόμενου πολέμου.

Έχουμε μια αρκετά κατάλληλη ανάλυση του τι συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας. Αυτό που μας λείπει είναι νέες μορφές αντίστασης ικανές να συγκρατήσουν, να φρενάρουν τον νέο παγκόσμιο πόλεμο, καθώς οι παλιοί τρόποι άσκησης πολιτικής έδειξαν τα όριά τους, αν όχι την αποτυχία τους.

Μετά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα και τις προοδευτικές κυβερνήσεις στη Λατινική Αμερική, φαίνεται επιτακτική η αναζήτηση νέων δρόμων για να συνεχίσουμε να κρατάμε ψηλά τη σημαία του παγκόσμιου μετασχηματισμού και των στόχων των κοινωνικών επαναστάσεων. Η συνέχιση της θεσμικής πορείας δεν φαίνεται η πιο κατάλληλη επιλογή σε αυτήν την καθοριστική ώρα για την ανθρωπότητα.

Η περιοδεία zapatista εγγράφεται σε μια διαφορετική κατεύθυνση, επιδιώκει τη συνάντηση μεταξύ εκείνων που βρίσκονται κάτω και στην αριστερή πλευρά. Είναι μια στιγμή συνάντησης για να γνωρίσουμε ο ένας τον άλλον, να αποδεχτούμε τους διαφορετικούς τρόπους και μορφές του βαδίσματος μας και να αλλάξουμε τον κόσμο. Να ενισχύσουμε και να πολλαπλασιάσουμε την αντίσταση σε κάθε μέρος, σε κάθε τόπο.

Οι ζαπατίστας, γυναίκες και άνδρες, δεν πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο να σχηματιστούν ιεραρχικοί μηχανισμοί με μόνιμους ηγέτες και μεγάλες δομές, πράγμα το οποίο καταλήγει να αναπαράγει τον κόσμο που έχουμε την πρόθεση να πολεμήσουμε και να μεταμορφώσουμε. Φαντάζομαι ότι αυτό μπορεί να είναι ένα σημείο διαφωνίας στις τάξεις μας, μεταξύ εκείνων από εμάς που απορρίπτουμε τον καπιταλισμό, την πατριαρχία και την αποικιοκρατία. Επομένως, μπορεί να είναι η κατάλληλη στιγμή για να στοχαστούμε, να καταγράψουμε και να φωτίσουμε νέα βήματα.

Η μεγάλη πρόκληση για όσους από εμάς εστιάζουμε σε αυτό τον μη θεσμικό δρόμο είναι να σταθεροποιήσουμε και να δημιουργήσουμε μόνιμους χώρους συνάντησης, πράγμα που σπάνια έχουμε επιτύχει. Το να παραμένουμε οργανωμένοι και δραστήριοι με την πάροδο του χρόνου, θέτοντας τον εαυτό μας σε μια οριζόντια σχέση μεταξύ οργανώσεων και ανθρώπων, είναι μια μεγάλη πρόκληση που απαιτεί αμοιβαίες ακρόαση και σεβασμό.

Ίσως οι επτά αρχές του EZLN και του CNI μπορούν να χρησιμεύσουν ως σημείο αναφοράς σε αυτήν τη διαδικασία συλλογικού χτισίματος: να υπηρετούμε και όχι να χρησιμοποιούμε, να χτίζουμε και να μην καταστρέφουμε, να εκπροσωπούμε και να μην υποκαθιστούμε, να πείθουμε και όχι να κερδίζουμε, να υπακούμε και όχι να διατάζουμε, να μένουμε χαμηλά και να μην στεκόμαστε από πάνω, να προτείνουμε και όχι να επιβάλλουμε.

Δεν είναι μια απλή συνταγή για τη συλλογική εργασία, αλλά υπάρχουν πιθανοί, τρόποι σεβασμού των διαφορών και, ακόμη και μαζί τους, να συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε χώρους και να περπατάμε δίπλα-δίπλα. Δεν θα είναι εύκολο. Μια νέα πολιτική κουλτούρα δεν γεννιέται με μαγεία, εν μία νυκτί, ούτε με την απλή προσπάθεια ορισμένων ανθρώπων. Απαιτεί πολύ χρόνο, μια εργασία επάνω στα ατομικά και συλλογικά εγώ, έτσι ώστε να μην αποτελούν εμπόδιο, χρειάζεται δηλαδή να πάμε ενάντια στο ρεύμα όσον αφορά την ατομικιστική κουλτούρα που προτείνει ο καπιταλισμός.

Αυτό το κείμενο είναι μια πρόσκληση να συμμετάσχουμε στην ζαπατιστική περιοδεία, αλλά πάνω απ’ όλα να μοιραστούμε τον χωρο-χρόνο με άτομα με τα οποία δεν βλέπουμε τα πράγματα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, που δεν συμπίπτουν μαζί μας, ή δεν μας αρέσουν για τους πιο διαφορετικούς λόγους και αιτίες. Το να μαθαίνουμε να ζούμε με διαφορετικούς ανθρώπους δεν είναι μια βόλτα στο βουνό μια ανοιξιάτικη μέρα. Είναι μια επίπονη δέσμευση αντίστασης, απαραίτητη για να επιβιώσουμε ενός συστήματος που έχει βάλει στη γωνία εκείνους από εμάς που είναι πάρα πολλοί..

Πηγή: Naiz

Μετάφραση: Antonio Lupo

Εικόνα
anarxikoikavalas

@anarxikoikav46


Kατάληψη , βυρωνος 3 Καβάλα , free pass vigo/Spain σαββατο 15 μαη απο το πάρκο της κατάληψης …. αλληλεγγυη στο La Montana

I SEI COMUNICATI CHE ANNUNCIANO

IL VIAGGIO NEI CINQUE CONTINENTI

Una montagna in alto mare. Sesta parte

Lo sguardo e la distanza dalla porta. Quinta parte

Memoria di ciò che sarà. Quarta parte

La missione. Terza parte

Il bar. Seconda parte

Una dichiarazione per la vita. Prima parte

Da Comune.info

https://www.infoaut.org/approfondimenti/un-incontro-di-ribellioni

Το ζαπατιστικό διαβατήριο

αναδημοσίευση από το καραβάνι των Ζαπατίστας


(Εις το επανιδείν Πορτογαλία, Γαλικία, ερχόμαστε).

Ιούνιος 2021.

Στις 12 Ιουνίου 2021, η αποκαλούμενη “Μοίρα 421” και οι λοιποί επιβάτες και το πλήρωμα έλαβαν στα διαβατήρια τους τη σφραγίδα νόμιμης εισόδου στον λεγόμενο χώρο ή ζώνη Σένγκεν και αποβιβάστηκαν στην Όρτα (Horta), Νήσοι Αζόρες, Πορτογαλία, Ευρώπη. Με περίσσεια χάρη (τρόπος του λέγειν) κατέβηκαν από τη Λα Μοντάνια (La Montaña – Το Βουνό). ‘Οπως αναμενόταν, υπήρξε έκπληξη, χορός, φωτογραφίες και άφθονο φαγητό. O/H Μαριχοσέ συναντήθηκε με μια παλιά προφητεία που ανακοίνωνε την άφιξή τους. Και έγινε αγώνας δρόμου (που λέει ο λόγος) του τύπου “ο τελευταίος πληρώνει το λογαριασμό” (ο Ντιέγκο Οσόρνο έχασε). Φυσικά, τσούγκρισαν για τη ζωή.

-*-

Στις 09:17:45 της 14ης Ιουνίου τρέχοντος, η Λα Μοντάνια άφησε την πορτογαλική αγκαλιά και κατευθύνθηκε βορειοαναολικά με ταχύτητα 6-7 κόμβων. Στις 12:30:06 προσπέρασε από τ’ αριστερά το “Πίκο ντας Ούρζες”. Γεωγραφικό πλάτος: 38.805213. Γεωγραφικό μήκος: -28.343418. Ο καπετάνιος Λούντβιχ υπολογίζει να αντικρίσουν τις ακτές της Ιβηρικής μεταξύ 19 και 20 Ιουνίου (ενδεχομένως και νωρίτερα, καθώς η Λα Μοντάνια, συμφιλιωμένη με τον άνεμο, φαίνεται να βιάζεται ν’ αγκαλιάσει τις αδελφές της στην Πορτογαλία και στη Γαλικία). Από δω και πέρα θα χαιρετήσουν τα βουνά των νήσων Σαν Μαρτίνο, Μόντε Φάρο και Μόντε Αγκούδο. Κατόπιν θα μπούν στη “Ρία ντε Βίγκο”. Η άφιξη προβλέπεται στη Μαρίνα Πούντα Λαγκόα, βορείως του λιμανιού του Βίγκο, Γαλικία, ισπανικό κράτος.

Και τότε, σιωπηλά, το βουνό μας θα είναι αδελφική βροχή, το βλέμμα μας, υγρό, θα στραφεί κι έτσι θα πούμε, χωρίς λόγια:

“(…)
desperta do teu sono
fogar de Breogán.

Os bos e xenerosos
a nosa voz entenden
e con arroubo atenden
o noso ronco son,
mais sóo os iñorantes
e féridos e duros,
imbéciles e escuros
non nos entenden, non.*

Απόσπασμα από το “Os Pinos”, τον ύμνο της Γαλικίας. Pascual Veiga και Eduardo Pondal.

* “…σήκω από τον ύπνο σου/ πατρίδα του Breogán./ Οι καλοί και οι γενναιόδωροι/ τη φωνή μας ακούν/ και με αποφασιστικότητα απαντούν/ στο βραχνό μας ήχο./ Αλλά μόνο οι αδαείς/ οι πληγωμένοι και οι σκληροί/ οι ανόητοι κι όσοι μένουν στο σκοτάδι/ αυτοί όχι, δεν μας ακούν.”

-*-

Επιτρέψτε μου, τώρα, να σας παρουσιάσω τα ζαπατιστικά έγγραφα που φέρει η Μοίρα 421 (θα μπορούσε, πλέον, να προστεθεί το επίθετο “ναυτική” στο λαμπρό όνομά της). Οι σύντροφοι/-ισσες φέρουν ζαπατιστικό διαβατήριο. Εννοώ, πέραν του επίσημου διαβατηρίου του Μεξικού, φέρουν το λεγόμενο “ζαπατιστικό διαβατήριο εργασίας”. Ακολουθεί η περιγραφή του:

Στο εμπροσθόφυλλο: ένα σαλιγκάρι με ένα κόκκινο αστέρι εντός του. Και η επιγραφή: “ζαπατιστικό διαβατήριο εργασίας”. Στο οπισθόφυλλο: ένα κόκκινο αστέρι με ένα σαλιγκάρι εντός του.

Στην πρώτη σελίδα αναγράφεται: “Αυτο το διαβατήριο χορηγείται από τις αυτόνομες πολιτικές αρχές των Αυτόνομων Εξεγερμένων Ζαπατιστικών Δήμων και των Συμβουλίων Καλής Διακυβέρνησης, Τσιάπας, Μεξικό. Ισχύει μόνο για την καθορισμένη περίοδο και στον καθορισμένο τόπο. Το έγγραφο έχει 32 σελίδες και δεν ισχύει αν φέρει φθορές, σχισίματα, λεκέδες και διορθώσεις”.

Στις σελίδες 2 και 3 έχει προβλεφθεί χώρος για: φωτογραφία του κατόχου, τα προσωπικά του δεδομένα, τα δεδομένα του Συμβουλίου Καλής Διακυβέρνησης και του Ζαπατιστικού Δήμου που εκδίδουν το έγγραφο. Το έργο που (ο/η/οη κάτοχος) θα επιτελέσει. Ημερομηνία έκδοσης και χρονοδιάγραμμα και γεωγραφία υλοποίησης του έργου. Χώρος για την τοποθέτηση της σφραγίδας του Συμβουλίου και του Δήμου.

Στις σελίδες 4 και 5, αναγράφονται οι ακόλουθοι 7 περιορισμοί:

“1.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου δεν ζητά ούτε δέχεται χρηματική στήριξη προς όφελος δικό του ή της οικογένειάς του, πέραν της απολύτου απαραίτητης για να υλοποιήσει το έργο που του έχει ανατεθεί.

2.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου δύναται μόνο να κάνει το έργο που προσδιορίζεται στο εν λόγω έγγραφο.

3.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου απαγορεύεται να φέρει και να χρησιμοποιεί πυροβόλα όπλα παντός είδους, δεν επιτρέπεται να προτείνει ή να παροτρύνει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα που να ενέχει ή να καταλήγει σε χρήση πυροβόλων όπλων στον τόπο εργασίας του.

4.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου δύναται μόνο να αφηγηθεί την ιστορία μας αντίστασης και εξέγερσης ως αυτόχθονων λαών και Ζαπατίστας μετά από προηγούμενη σχετική προετοιμασία και εκπαίδευση.

5.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου δεν δύναται να θεσπίζει συμφωνίες ή διαφωνίες εξ ονόματος των οργανωτικών και/ή πολιτικοστρατιωτικών διοικητικών δομών με άτομα, ομάδες, συλλογικότητες, κινήματα και οργανώσεις πέραν των απολύτως απαραίτητων για την υλοποίηση του έργου που του έχει ανατεθεί.

6.- Οι προσωπικές απόψεις για δημόσια ή ιδωτικά ζητήματα που εκφράζει ο/η/οη κάτοχος αυτού του εγγράφου όχι μόνο δεν αντικατοπτρίζουν τις θέσεις των Ζαπατίστας, αλλά μπορούν να είναι και εντελώς αντίθετες με τη σκέψη και την πρακτική μας.

7.- Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου οφείλει κάθε στιγμή να σέβεται τις διαφορές ταυτότητας, φύλου, πιστεύω, γλώσσας, πολιτισμού και ιστορίας των ατόμων και των τόπων όπου υλοποιεί το έργο του για το οποίο εκδίδεται το εν λόγω έγγραφο.

Στη σελίδα 6 ορίζεται: “Επιβεβαιώνεται ότι ο/η/οη κάτοχος αυτού του εγγράφου έχει παρακολουθήσει εκπαίδευση (αν έμαθε ή όχι, θα φανεί στην πράξη) στο/στη _ (χώρος για να μπει η ονομασία της τοποθεσίας)”.

Και στη σελίδα 7 αναγράφονται οι ημερομηνίες αναχώρησης και άφιξης: “Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου αναχώρησε από τη ζαπατιστική επικράτεια _ (χώρος για λεπτομέρειες και σφραγίδα σε μισή σελίδα)”. Και στο κάτω μισό της σελίδας: “Ο/Η/Οη κάτοχος αυτού του εγγράφου επέστρεψε στη ζαπατιστική επικράτεια _ (χώρος για λεπτομέρειες και σφραγίδες)”.

Οι επόμενες σελίδες είναι λευκές ώστε τα διάφορα άτομα, ομάδες, συλλογικότητες, οργανώσεις και κινήματα, από κάθε γωνιά των διαφορετικών κόσμων όπου θα γίνουν οι επισκέψεις να σφραγίσουν, να υπογράψουν, να διακοσμήσουν, να αφήσουν τα αποτυπώματά τους, να ζωγραφίσουν, να χαράξουν ή ό,τι άλλο, προκειμένου ο/η/οη σύντροφος να έχει ένα είδους οδηγό για το πού πήγε, πέραν των σημειώσεων στο τετραδιό του, όταν γυρίσει και αφηγηθεί τις εμπειρίες του.

Η τελευταία σελίδα είναι για “Παρατηρήσεις”: (π.χ. κάποια αλλεργία, αναπηρία ή μουσικές προτιμήσεις – λέω, γιατί αν του/της αρέσει η κούμπια και τον/την βάλουν να χορέψει βαλς, τότε φαντάζεστε τι θα συμβεί – ).

Βεβαιώνω.

SupGaleano.
Πλανήτης Γη, Ιούνιος Συντακτική Ομάδα  Διεθνή  16 Ιουνίου 2021Ζαπατίστας

https://landandfreedom.gr/el/diethni/420-to-zapatistiko-diavatirio

Εικόνα

Το «La Montaña» έφτασε στην Ευρώπη

Date: 21 Ιουνίου 2021Author: paliacatezapatista

«Το ΒΟΥΝΟ» έφτασε στις ακτές της Ευρώπης και μας καλεί να ¨ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ»…

Όπως αναμενόταν το «ΒΟΥΝΟ» έφτασε εχθές (20/06/2021) στις ακτές της Baiona (Μπαγιόνα), όπου συντρόφισσες, σύντροφοι και συντοφόισσες από όλη την Ευρώπη περίμεναν με γροθιές υψωμένες και καρδιές ανοιχτές…

Το λιμάνι της Baiona (Μπαγιόνα) είναι το πρώτο λιμάνι στο οποίο έδεσε το 1493 ο Martín Alonso Pinzón (Μάρτιν Αλόνσο Πινθόν), κάνοντας γνωστή στην Ευρώπη την ύπαρξη ενός «Νέου Κόσμου», μετά την επιστροφή του από την Αμερική.https://www.youtube.com/embed/Z8Uc56ReosU?version=3&rel=1&showsearch=0&showinfo=1&iv_load_policy=1&fs=1&hl=el&autohide=2&wmode=transparent

https://paliacatezapatista.wordpress.com/2021/06/21/%cf%84%ce%bf-la-montana-%ce%ad%cf%86%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b5%cf%85%cf%81%cf%8e%cf%80%ce%b7/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s